آفتاب

رهبر کره شمالی: انجام اصلاحات در کشور ضروری است

رهبر کره شمالی: انجام اصلاحات در کشور ضروری است

ایسنا نوشت: یک تحلیلگر کره جنوبی اعلام کرد که پیونگ یانگ به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی به روند اجرای طرحهای اصلاحات مالی سرعت می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، کره شمالی به دنبال اجرای طرح اصلاحات مالی و اقتصادی در آستانه برگزاری هفتمین کنگره حزب کارگران است.  

قرار است این کنگره در ماه مه سال 2016 برگزار شود.

در یک کنفرانس مالی که روز یکشنبه برای اولین بار در طول 25 سال گذشته برگزار شد، پیونگ یانگ توافق کرد که یک کمیته همانگی مالی، به عبارت دیگر کمیته تنظیم کننده مالی ایجاد شود. 

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در پیامی به شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کرد: صنایع مالی و بانکی برای ساخت یک کشور مستحکم لازم و ضروری بوده و اصلاحاتی در چرخش پول رایج کشور نیاز است. 

این کنفرانس در راستای ایجاد مقدمات لازم برای برگزاری هفتمین کنگره این کشور برگزار شد. در همفتمین کنگره حزب کارگران کره شمالی انتظار می‌رود که بر تصمیم‌های مهم درباره سیاست اقتصادی تمرکز شود. 

هم چنین یک تحلیلگر کره جنوبی گفت: نشست روز یکشنبه لازم و ضروری بود. حکومت "اون" نیاز به اصلاحات اقتصادی و سرمایه گذاری خارجی دارد. اما اگر سیستم اقتصادی این کشور به خوبی کار نکند، چنین اتفاقی غیرممکن است. 

به نوشته خبرگزاری کیودو، کره شمالی در سال 2009 تلاش کرد که اصلاحاتی در پول رایج خود اعمال کند اما این اصلاحات شکست خورد. 

کمیته جدید تاسیس شده در امورهماهنگی مالی، با انجام سیاست گذاری‌ها مسوول برنامه ریزی‌های مالی خواهد بود. 

در همین راستا معاون وزیر امور اقتصاد خارجی در سفر خود به چین از مقامات این کشور خواسته است که مشاوره‌هایی را درباره سیستم‌های مالی به این کشور بدهند.

308308

کد N1067668

وبگردی