آفتاب
در بیانیه‌ای از سوی سفارت ایران در کابل اعلام شد

استقبال ایران از اقدامات چند جانبه در غرب آسیا در راستای توسعه افغانستان

استقبال ایران از اقدامات چند جانبه در غرب آسیا در راستای توسعه افغانستان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با استقبال از تحولات مثبت اخیر و افزایش تحرکات چندجانبه در منطقه غرب آسیا، حمایت خود را از ابتکارهای سیاسی و اقتصادی برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌یی به ویژه در راستای رفاه و توسعه اقتصادی و تقویت امنیت، صلح و ثبات در افغانستان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از سه دهه گذشته در صحنه‌های سخت و گذرگاه‌های خطیر تاریخی و بحران‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی همواره پشتیبان مردم و دولت دوست و برادر افغانستان بوده و همانند گذشته به ایفای نقش مثبت و سازنده‌ای که در این کشور داشته است، به عنوان یک سیاست پایدار ادامه خواهد داد.

ارتباطات اقتصادی ایران و افغانستان در دهه‌های گذشته فرصت‌های بی‌بدیلی را در زمینه تجارت، اشتغال و سرمایه‌گذاری در اختیار دو طرف قرار داده که بی‌شک منافع بسیاری را برای دو کشور به همراه داشته است.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد بعد از اجرای توافق هسته‌ای با کشورهای 1+5 (برجام) و با بهبود ظرفیت‌های اقتصادی کشور، نقش همواره مثبت خود در بازسازی و پیشرفت افغانستان را با افزایش روابط اقتصادی و تجاری و ارتقاء روابط دوجانبه در سایر حوزه‌ها بیش از پیش توسعه داده و تقویت کند.

انتهای پیام

کد N1067548

وبگردی