آفتاب

رشد "تیراندازی‌های دسته جمعی" در آمریکا در مقایسه با میانگین 15 سال گذشته

رشد "تیراندازی‌های دسته جمعی" در آمریکا در مقایسه با میانگین 15 سال گذشته

در سال 2015 آمریکا شاهد 22 مورد حادثه تیراندازی به اصلاح "دسته‌جمعی" که چهار قربانی یا بیشتر بر جای می‌گذارند، بوده است که در مقایسه با میانگین مربوط به این حوادث در 15 سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه کریستین ساینس مانیتور با تحلیل دو پایگاه داده‌ای که با اتکا به گزارش‌های خبری تشکیل شده‌اند، دریافته است که در طول سال 2015، 22 مورد تیراندازی دسته‌جمعی در آمریکا رخ داده است. این موارد با در نظر گرفتن معیارهای پذیرفته شده از سوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در مورد "تیراندازی دسته جمعی" یعنی حمله‌ای با چهار کشته یا بیشتر، تعیین شده‌اند.

همچنین در این گزارش آمده است که این 22 مورد حادثه تیراندازی دسته جمعی که با میانگین هر 16 روز یک بار رخ داده‌اند 133 قربانی گرفته و 52 تن نیز زخمی شده‌اند. معمولا عاملان این تیراندازی‌ها مردان سفیدپوست تنهایی بوده‌اند که اکثرا انگیزه‌شان برای انجام این تیراندازی‌ها اختلافات شخصی بوده تا انگیزه‌های سیاسی یا ایدئولوژیک.

حوادث مذکور در مناطق مختلف سراسر آمریکا از روزبرگ در اوریگان گرفته تا واکو در تگزاس رخ داده‌اند. در صورتی که در روزهای باقی مانده تا پایان سال 2015 حوادث بیشتری از این نوع تیراندازی رخ ندهد، در نهایت تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا در این سال کمی بیشتر از میانگین مربوط به این نوع حوادث در 15 سال گذشته خواهد بود.

بر اساس یک گزارش سرویس پژوهشی کنگره آمریکا که ماه ژوئیه منتشر شد، از سال 1999 تا 2013 میانگین تیراندازی‌های دسته جمعی در هر سال در آمریکا معادل 21 مورد بوده و در جریان این حوادث طی این مدت در مجموع 1554 تن کشته شده و 441 نفر نیز زخمی شده‌اند.

این گزارش همچنین مشخص کرده که در طول این دوره 15 ساله به طور میانگین در هر سال چهار مورد "تیراندازی دسته جمعی عمومی" که قربانیان آن 14 تن یا بیشتر است، رخ داد. در سال جاری میلادی پنج یا شش مورد تیراندازی دسته جمعی عمومی در آمریکا به وقوع پیوست.

انتهای پیام

کد N1067481

وبگردی