آفتاب

رهامی خبر داد: رایزنی اصلاح طلبان با آیات یزدی و مومن

رهامی خبر داد: رایزنی اصلاح طلبان با آیات یزدی و مومن

رییس کمیته رایزنی و تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از دیدار با برخی از اعضای شورای نگهبان خبرداد.

حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین، درباره جزئيات بيشتر اين ديدارها گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری قرار بر این شد که برخی افراد با مسئولان ذی‌صلاح نظارتی و اجرایی دیدارهایی را برای پیشبرد امور در جهت افزایش مشارکت و شور انتخاباتی انجام دهند.

رهامی افزود:‌ در این راستا با برخی از اعضای شورای نگهبان از جمله آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مومن و برخی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان دیدارهایی برگزار شده و دیدار با سایر اعضای حقوقدان این شورا نیز در دستور کار قرار دارد. در صورت فراهم بودن شرایط با آیت‌الله جنتی نیز دیدار می‌کنیم چرا که دیدار با مسئولان ارشد در برنامه کاری ما قرار دارد.

او که از شرح جزئيات آنچه در اين ديدارها عنوان شده، معذور بود، با تاکید بر اینکه کمیته رایزنی موظف است در قالب لابی‌گری مسائل مرتبط با نامزدهای اصلاح‌طلب را پیگیری کند، اظهار کرد: کار کمیته رایزنی به گونه‌ای نیست که بتوان اقدامات آن را رسانه‌ای کرد.

رهامي در مورد خبری مبنی بر اینکه احزاب اصلاح‌طلب روز گذشته اسامي افراد مورد نظر خود برای حضور در لیست اصلاح‌طلبان را به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تحویل داده‌اند، گفت: چنین خبری صحت ندارد چرا که هنوز افرادی که از سوی مراجع ذی‌صلاح تائید صلاحیت می‌شوند، مشخص نیستند.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌‌طلبان ادامه داد:‌ در جلسات این شورا به اعضا تاکید شد تا از افرادی که فکر می‌کنند حضورشان در انتخابات مجلس یا خبرگان رهبری موثر است، درخواست کنند تا در این دو انتخابات ثبت نام کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اصلا تا کنون بحث اسامی برای لیست‌های انتخاباتی مطرح نشده است چرا که تمامی اعضا معتقدند که نباید در بحث لیست‌های شهرستان‌ها از سوی تهران دخالت شود و از طرف دیگر هم هنوز افرادی که امکان تائید صلاحیت آنها وجود دارد، در تهران مشخص نیست.

به گفته وي، چنین خبرهایی در واقع گمانه‌زنی های رسانه‌ای بوده که موجب ایجاد شبهاتی در فضای انتخاباتی کشور می‌شود.

رهامی در پاسخ به این پرسش که آیا در این ارتباط با حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز دیدار کرده‌اید، گفت: چندین نوبت با ایشان دیدار صورت گرفته که بیشتر به عنوان نشست های طلبگی بوده است. 

2929

کد N1067414

وبگردی