آفتاب
منصوری آرانی در گفتگو با مهر:

امروز «پی ام دی» بسته نشود،‌ همه چیز به نقطه اول برمی‌گردد

امروز «پی ام دی» بسته نشود،‌ همه چیز به نقطه اول برمی‌گردد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،‌با تأکید بر اینکه پرونده «پی ام دی» در هر صورت باید بسته شود، گفت: اگر این پرونده را نبندند، همه چیز به نقطه اول باز می‌گردد و اجرای برجام متوقف می‌شود.

عباسعلی منصوری آرانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده «پی‌ ام‌ دی» (ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران) و جلسه عصر امروز شورای حکام برای رای‌گیری در این زمینه، اظهار داشت: گزارش‌های مدیرکل آژانس معمولا «تصمیم‌ساز» و رای شورای حکام، «تصمیم‌گیر» است؛ ما باید منتظر بمانیم و ببینیم تصمیم شورای حکام چه خواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد شورای حکام پرونده پی‌ ام‌ دی ایران را می‌بندد و اگر این کار را کردند، دیگر گزارش آمانو چندان برای ما مهم نیست، چون شاخص برای ما، بسته شدن پی‌ام‌دی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال تصریح کرد: اگر پی‌ ام‌ دی را نبندند، طبیعتاً همه چیز به نقطه اول برمی‌گردد و اجرای برجام متوقف می‌شود؛ در هر صورت امروز همه چیز معلوم می‌شود و باید پی‌ام‌دی بسته شود.

منصوری آرانی همچنین در رابطه با انتقادات کارشناسان به پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ۱+۵ درباره پی‌ام‌دی که معتقدند این پیش‌نویس باب پی ام دی را به شیوه دیگری بازمی‌گذارد، عنوان کرد: آنچه برای ما مهم است، این است که پرونده پی‌ام‌دی بسته شود و ما چندان به دنبال این نیستیم که با اما و اگر‌ جلو برویم و متخصصان ما و هیاتی که با نظر مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی فعال شده، باید اعلام کنند که آیا پی‌ام‌دی بسته شده و خواسته نظام تامین شده است یا خیر؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه شاخص برای ما اعلام نظر شورای عالی امنیت ملی درباره بسته شدن یا نشدن پی‌ام‌دی است، خاطرنشان کرد: هر نظری که این شورا بدهد، برای کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز ملاک است و کمیسیون همگام با این شورا حرکت خواهد کرد.

کد N1067382

وبگردی