آفتاب

تجمع اعتراضی یمنی‌ها در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا

تجمع اعتراضی یمنی‌ها در مقابل مقر سازمان ملل در صنعا

مردم یمن با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء، ادامه حملات عربستان و آمریکا به این کشور و محاصره آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سبأ نت یمن، شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی از جناح‌ها و گروههای سیاسی، نهادهای جامعه مدنی، سندیکاها، چهره‌های رسانه‌ای، حقوقی و اقتصادی و همچنین سازمان ملل و شورای امنیت خواستند کشورهای عضو ائتلاف عربی را برای توقف حملات و لغو محاصره یمن تحت فشار قرار دهند.

شرکت کنندگان جامعه جهانی را مسئول کشتارها و نقض حقوق بشر در یمن دانستند.

در این تجمع، صادق ابو شوارب، عضو کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: خون یمنی‌هایی که به دست عربستان به زمین ریخته می‌شو، هرگز هدر نخواهد رفت و این جنایات در طول زمان باقی خواهند ماند و مسئولان این جنایات چه زود چه دیر محاکمه خواهند شد.

ابوشوراب افزود: جنایاتی که تروریست‌ها مرتکب می‌شوند نیز بخشی از جنایات عربستان است که مردم یمن شلیک موشک بمباران جنگنده‌ها و محاصره می‌کشد. این جنایات تمامی اسناد و قوانین بین المللی و انسانی را نقض کرده‌اند. این عضو ک میته عالی انقلاب یمن در ادامه آغاز تحقیقات بین المللی درباره جنایات دشمن را خواستار شد و از جامعه جهانی خواست مسئولیت خود در توقف جنگ و لغو محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن عمل کند.

همچنین معلمان و دانشجویان مرکز آموزشی شهر حجه نیز در اعتراض به جنایات عربستان وآمریکا و محکومیت این جنایات در این مرکز تجمع کردند.

تجمع کنندگان با اشاره به نقش جامعه جهانی در مقابله با این جنایات، بر لزوم تقویت مقاومت و ایستادگی در برابر این دشمن تاکید کرد و اعلام کردند که ادامه آموزش و تعلیم به عنوان یکی از نمادهای مقاومت ملی اهمیت بسیار دارد.

شرکت کنندگان در این تجمع از آزادگان جهان و سازمان‌های انسانی خواستند، به نقش انسانی و اخلاقی خود در مقابل این جنایات عمل کنند.

انتهای پیام

کد N1067299

وبگردی