آفتاب

اسکان 40 هزار مسافر در همدان

اسکان 40 هزار مسافر در همدان

مدیرکل بحران استانداری همدان گفت: طی بارندگی‌های هفته گذشته 40 هزار نفر از مسافران توسط سازمان مدیریت بحران استان اسکان داده و تغذیه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، "علیمردان طالبی" سه‌شنبه 24 آذر در همایش یک روزه سلامت در حوادث و بلایای استان، اظهار کرد: در شرایط عادی در میزان نیازها و امکانات توازن وجود دارد اما در شرایط بحران این توازن به هم می‌ریزد که باید همه دستگاه‌ها همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه قبل از سال 1302 هیچ تشکیلات سازمانی برای مدیریت بحران وجود نداشته است، افزود: پس از زلزله خردادماه سال 1302 در مشهد و سه ماه بعد در سیرجان کرمان مدیریت بحران در کشور تاسیس شد.

طالبی با اشاره به اینکه در مدیریت بحران به دنبال کاهش سوانح هستیم، تصریح کرد: مدیریت بحران به معنی پیشگیری از وقوع حادثه نیست.

وی سوانح طبیعی مهم را خطرات زمین‌شناسی، جوی و زیست‌محیطی دانست و گفت: زلزله و سیل بارزترین سوانح طبیعی در کشور هستند.

مدیرکل بحران استانداری همدان خاطرنشان کرد: در رأس ساختار شورای عالی مدیریت بحران کشور، رئیس‌جمهور قرار دارد و در نبود او وزیران وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها را بر عهده دارند اما در سطح استان، استاندار در رأس مدیریت بحران قرار داشته و در شهرستان‌ها فرمانداران و در روستاها نیز دهیاران در رأس این ساختار قرار دارند.

وی با بیان اینکه خاموش کردن حوادث در مراحل اولیه ساده‌تر و آسان‌تر است، خاطرنشان کرد: مراحل مدیریت بحران به پیشگیری، آمادگی، مقابله و پایان‌سازی اولویت‌بندی می‌شود.

انتهای پیام

کد N1067259

وبگردی