آفتاب
عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع):

شهید رکن‌آبادی دین خود را به انقلاب ادا کرد

شهید رکن‌آبادی دین خود را به انقلاب ادا کرد

مراسم بزرگداشت مهاجران الی‌الله فاجعه مکه و منا به ویژه شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی در نمازخانه مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سخنانی گفت:‌ شهید رکن‌آبادی در همه حال در حال تحصیل علم بود. این شهید اهل فضل و دانش بود و در همه حال دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد. همچنین او به مقاومت حزب‌الله لبنان و صدور انقلاب اسلامی بسیار خدمت کرد.

وی افزود: هیچ فضیلتی بهتر از این نیست که ایشان در حال زیارت خانه خدا و در لباس احرام به دیدار معبود بشتابد. ما غم انتقال روحی شهید رکن‌آبادی را به خانواده ایشان و مخصوصا خانواده بزرگوارشان که از اعضای شورای عالی مجمع اهل بیت (ع) تبریک و تسلیت می‌گوییم. خانواده رکن‌آبادی همواره پرتلاش و زحمت‌کش بودند و خدمات بسیاری را به جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نواب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مفهوم مرگ در نزد انسان و در منطق قرآن توضیح داد: در فرهنگ انسانی مرگ یعنی نیستی و نابودی، اما در فرهنگ قرآن خداوند از مرگ و حیات به عنوان نوعی خلقت یاد می‌کند. مفهوم مرگ و شهادت در نزد خداوند نابودی نیست، بلکه انتقال از مرحله‌ای به مرحله بعد است. از این رو شهید رکن‌آبادی و مهاجرین الی‌الله از عالمی به عالم دیگر منتقل شده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پایان سخنانش گفت: وحدت انسان‌ها به روح آن‌هاست و همواره این روح است که با انتقال از دنیایی به دنیای دیگر بقا دارد و ارزشمند است.

غضنفر رکن آبادی متولد قم، دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت و از سال 89 تا اردیبهشت 93 سفیر ایران در لبنان بود.

وی دوم مهرماه سال جاری مصادف با روز عید قربان در فاجعه منا که هنگام رمی جمرات به وقوع پیوست؛ جان خود را از دست داد و پیکرش پس از 64 روز به کشور بازگردانده شد.

پیکر مرحوم رکن آبادی ششم آذرماه با حضور گسترده مردم و مسئولان در تهران تشییع و در محل امامزاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

کد N1067189

وبگردی