آفتاب

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از قطع بیمه رانندگان تاکسی

انتقاد عضو کمیسیون اصل 90 از قطع بیمه رانندگان تاکسی

یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از قطع بیمه رانندگان تاکسی و وانت بار به دلیل عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوود محمدی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: بیمه نکردن رانندگان تاکسی و وانت‌بار که اخیرا به دلیل عدم پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی بیمه آنها قطع شده است و از این امر استنکاف می‌شود و شنیده شده که این اجحاف در مورد رانندگان ماشین‌های سنگین، اعمال خواهد شد. ضرورت دارد که این موضوع مورد توجه مسئولان و نمایندگان مجلس قرار داشته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس افزود: سخت و زیان آور بودن کار رانندگان بر هیچکس پوشیده نیست و پس از 20 سال رانندگی و تحمل آسیب‌های جسمی و روحی باید حقوق آنها به صورت عادلانه و بدون تبعیض پرداخت شود.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین بر ضرورت و توجه به نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری تاکید کرد و گفت: امروز بیش از 8 درصد تولید ناخالص ملی کشور به حوزه حمل و نقل اختصاص یافته و این سرمایه موثر در اقتصاد کشور باید در بانکی تحت عنوان بانک حمل و نقل سرمایه گذاری شود تا رانندگان بتوانند از مزایای این بانک در ابعاد مختلف استفاده کنند.

وی در پایان طی تذکری به وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: حل مشکلات کارکنان شرکتی، خرید خدمت، مربیان بهداشت و پیش دبستانی و متقاضیان غیر مرتبط باید در دستور کار این وزارت‌خانه قرار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1067122

وبگردی