آفتاب

سیاستمدار هلندی ضد اسلام "سیاستمدار سال" کشورش شد

سیاستمدار هلندی ضد اسلام "سیاستمدار سال" کشورش شد

گرت ویلدرز، سیاستمدار راست‌ افراطی هلند در یک نظرسنجی تلویزیونی به عنوان سیاستمدار هلندی سال معرفی شد. این در حالیست که "حزب آزادی" وی در میان بحث‌های جنجالی بر سر بحران مهاجرت اروپا در کانون توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویلدرز در میان 37 هزار رای‌دهنده توانست 25 درصد رای کسب کند و اولین سیاستمداری شود که سه بار جایزه سالانه برنامه تلویزیونی "امروز" هلند را گرفته است.

یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی مدعی شد: «او مملو از احساساتی است که بیشتر مردم هلند درباره پناهجویان دارند.»

این اخبار در شرایطی منتشر می‌شود که مقام‌های هلندی افشا کردند که این کشور امسال رکورد پذیرش پناهجویان را شکسته است. تا اواسط نوامبر حدود 54 هزار تن درخواست پناهندگی در هلند داده‌اند که در مقایسه با آخرین رکورد سال 1994 که 52 هزار و 500 پناهجو بوده، رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

گرت ویلدرز راست‌گرا با صدرو بیانیه‌ای گفت: «این عالیست که از سوی مردم به عنوان سیاستمدار سال انتخاب شوید. این افتخار بزرگیست. این مرا تشویق می‌کند تا با جدیت بیشتری برای حفظ منافع هلند و مردم هلند در سال 2016 تلاش کنم.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که اگر امروز انتخابات برگزار شود، حزب ضد مهاجرت ویلدرز موسوم به «پی‌وی‌وی» در مسیر برد بیش از 35 کرسی در مجلس سفلی 150 کرسی‌ای قرار دارد اما انتخابات قرار نیست تا سال 2017 برگزار شود.

اروپا با بدترین بحران مهاجرتی از جنگ جهانی دوم روبه‌روست و پیام ویلدرز مبنی بر اینکه تمام مرزهای این کشور را می‌بندد، هرچه بیشتر نظر رای‌دهندگان هلندی را به خوب جلب می‌کند.

این سیاستمدار هلندی به نام دفاع از آزادی بیان پیشتر مسلمانان را تهدید به اقدامات ضد اسلامی بیشتر کرده و خواستار برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهای توهین‌آمیز شده بود. ویلدرز همچنین سال گذشته به دلیل تصمیم برای محدود کردن حضور مراکشی‌ها در هلند، از سوی مقامات این کشور مورد انتقاد قرار گرفت. انتشار فیلم ضد اسلامی بر روی اینترنت هم از دیگر کارهای او بوده که با واکنش‌های بین‌المللی روبرو شده است.

انتهای پیام

کد N1067097

وبگردی