آفتاب

سردار نقدی:تدریس معادله قدرت در نظام بین الملل خلاف قرآن است/سکولارها معتقدند رضاخان امنیت ایجاد کرد

سردار نقدی:تدریس معادله قدرت در نظام بین الملل خلاف قرآن است/سکولارها معتقدند رضاخان امنیت ایجاد کرد

ایسنا نوشت: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از علوم سیاسی غربی ،‌ سیاست نه شرقی نه غربی بیرون نمی‌آید.

سردار محمدرضا نقدی در همایش "گذار از علوم سیاسی غربی به علوم سیاسی اسلامی" که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد‌، با اشاره به اینکه در علم سیاست 600 عنوان کتاب در حوزه اسلامی داریم‌، که کتب مبنایی هستند،‌ اظهار کرد: ما مخالف تدریس نظریه‌های غربی به عنوان نظریه‌های معارض در دانشگاه‌های ایران نیستیم‌، اما این دیکتاتوری است که اساتید غرب‌گرا به دانشجویان اجازه بیان نظراتشان در مخالفت با نظریه‌های غربی را ندهند.

وی گفت: برای ما جای تعجب است که اساتید غرب‌گرا وقتی که زمان درگیری نیست فتوای تنش و به خیابان آمدن می‌دهند، اما در دانشگاه که محل تقابل نظریه‌ها است‌، فتوای ممنوعیت نقد را مطرح می‌کنند و دانشجویان را سرکوب کرده و اجازه نمی‌دهند که نظراتشان را بیان کنند. البته از دانشجویان هم تعجب می‌کنم که هیچ اعتراضی ندارند.

‌ رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه جوانان ایران به دانشگاهی می‌آیند که آن را مرکزی وابسته به نظام اسلامی می‌دانند،‌ تصریح کرد: اما در این دانشگاه آموزه‌های سکولاریسم در رشته‌های علوم انسانی و به خصوص علوم سیاسی به دانشجویان تدریس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مبنای سکولاریسم ‌، دین از سیاست جدا است‌، در حالی که اسلام دیانت را عین سیاست می‌داند‌، توضیح داد: سکولاریسم حجت را به اکثریت می‌داند، اما دین می‌گوید حاکمیت متعلق به خدا است. همچنین علم سیاست می‌گوید سیاست، علم کسب قدرت است‌ و اخلاق و ارزش‌ها را نسبی می‌داند در حالی که اسلام کسب قدرت به هر قیمتی را نمی‌پذیرد.

نقدی با بیان اینکه دانشجویان وقتی به دانشگاه‌های وابسته به نظام اسلامی می‌آیند تصورشان این است که هرچه می‌خوانند باید پیاده کنند‌ و براساس نظام اسلامی به آنها درس داده می‌شود‌، گفت: این غش در معامله و کسب حرام است و از کاری که دانشگاه‌های غربی انجام می دهد بدتر است. چون دانشجویان به تصورنظامی اسلامی به این دانشگاه آمده‌اند اما در روابط بین‌الملل به آنها معادله قدرت تدریس می‌شود در حالی که قرآن همواره تاکید می‌کند به هیچ وجه زیر بار زور نروید.

وی با اشاره به اینکه امروز وابسته هستیم که رهبری مرتب نسبت به مسائل روز تحلیل دهند تا تحلیلی براساس علوم سیاسی اسلامی داشته باشیم‌، افزود: در دانشگاه‌ها تحلیل‌ها براساس علوم سیاسی اسلامی نیست و دانشگاه‌های ما هیچ گاه به تحلیلی که امام رسیدند در هیچ کدام از حوادث انقلاب دست نیافتند، چون از علوم سیاسی غربی سیاست نه شرقی و نه غربی بیرون نمی‌آید.

‌رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز دائم باید دغدغه نفوذ داشته باشیم‌، توضیح داد: کادر سازی ما در بستری از تفکر غربی انجام می‌شود بنابراین همیشه باید مراقب نفوذ باشیم. چون با این تفکر دیپلمات و مدیر پرورش می‌دهیم که هر دقیقه غرب می‌تواند آنها را تحت مدیریت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در اندیشه غربی منشا قدرت رسانه و پول و سلاح است گفت: این نظر غربی‌ها نیز در عمل باطل شده است؛ چرا که در هر سه حوزه در زمان انقلاب آمریکا برابر با هزار بود و مردم ایران یک بودند اما توانستند آمریکا را شکست دهند . در لبنان نیز اسرائیل شکست خورد و در محاصره غزه نیز شاهد شکستشان بودیم که همه اینها گواه از باطل بودن نظریه‌ غرب است.

وی اضافه کرد: آمریکا و تمام اروپا می‌خواهند بشار اسد را زمین بزنند اما نمی‌توانند در حالی که بشار اسد در سه حوزه رسانه‌، پول و سلاح با غرب قابل مقایسه نیست. اما غرب در برابر او شکست خورده است.

نقدی به موضوع امنیت در حوزه علوم سیاسی اشاره کرد و گفت: در نظریات سکولاریستی معتقدند رضا خان امنیت ایجاد کرده بود در حالی که امنیت به معنی نترسیدن است و در آن زمان مردم حتی در خانه‌های خودشان از ترس می‌لرزیدند و جرات نداشتند مراسم متداول دینی خود را انجام دهند.

2727

 

 

کد N1067026

وبگردی