آفتاب
پورابراهیمی در تذکری:

هیات رییسه برای نحوه بررسی بودجه و برنامه تدبیر کند

هیات رییسه برای نحوه بررسی بودجه و برنامه تدبیر کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به عدم ارائه لایحه برنامه ششم و بودجه سالیانه انتقاد کرد و از هیات رئیسه خواست تا در این خصوص تدبیر کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در تذکری با استناد به ماده 84 و 186 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: امسال سال پایانی برنامه پنجم بوده و قرار است از سال آینده برنامه ششم را اجرایی کنیم.

وی افزود: دولت از ابتدای سال مقرر کرد تا برنامه ششم را به مجلس برساند اما نه تنها در ارائه برنامه تاخیر داشت بلکه باوجودی که قرار بود بودجه 95 15 آذر به مجلس ارائه شود تا به امروز این کار انجام نشد و این عدول دولت از قانون و آیین نامه داخلی مجلس محسوب می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال هستیم و از طرفی لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه نیز در دستور مجلس قرار دارد به نظر می‌رسد امکان همزمان بررسی دو لایحه بودجه سالیانه و برنامه ششم وجود ندارد و در این فرصت باقی مانده معلوم نیست دولت کی می‌خواهد بودجه و برنامه ششم را ارائه کند، زیرا بودجه‌ای که می‌خواهند نوشته شود باید براساس احکام برنامه باشد. به نظر نمی‌رسد همزمان این دو موضوع میسر باشد و لازم است که هیات رئیسه در این خصوص تدبیر لازم را انجام دهد.

به گزارش ایسنا‌، محمد رضا باهنر که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: در هر صورت دولت اگر می‌خواست طبق قانون عمل کند‌، شاید برنامه تا الان تصویب شده بود اما مسائلی مانند برجام و از این قبیل وجود داشت که قاعدتا برنامه را تحت تاثیر قرار داد.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: از کمیسیون‌های تخصصی می‌خواهم تا اعضای خود برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه و همچنین کمیسیون تلفیق برنامه را مشخص کنند تا مقداری کارها مدیریت شود.

انتهای پیام

کد N1067006

وبگردی