آفتاب
با حضور لاریجانی، صالحی و ابراهیمیان انجام شد؛

رونمایی از کتاب اقتصاد ایران در سال 94

رونمایی از کتاب اقتصاد ایران در سال 94

در حاشیه چهارمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی، سخنگوی شورای نگهبان و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس از کتاب اقتصاد ایران در سال 94 رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی، علی‌اکبر صالحی، آیت‌الله مصطفی محقق داماد، نجات‌الله‌ ابراهیمیان و کاظم جلالی علاوه بر رونمایی از کتاب اقتصاد ایران در سال 94 از 29 محقق، کارشناس و مدیر مرکز پژوهش‌ها با اهداء لوح تقدیر و جوایزی تشکر کردند.

این کتاب محیط، منابع، بازیگران و برون‌ داده‌های حکمرانی اقتصادی کشور را به تفصیل مورد ارزیابی قرار داده است.

همچنین این کتاب شرایط سرمایه‌گذاری داخلی با توجه به امکانات و نقش تصمیم‌گیران داخلی و موانع اداری، بانکی و پولی را با توجه به نرخ تورم، رشد اقتصادی، بیکاری و درآمد عمومی جامعه، مورد پژوهش و آسیب‌شناسی قرار داده است.

قاسمی معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌ها قبل از رونمایی از این کتاب گفت: بنده به عنوان کسی که در تدوین پیش‌نویس برنامه ششم توسعه با دولت همکاری کردم، اعلام می‌کنم پیش‌نویس این برنامه از کنار مسائل بزرگ و چالش‌های عمده کشور عبور کرده است.

وی ادامه داد: پاسکاری برای تصمیم‌گیری در خصوص قیمت انرژی و ارز و محول کردن آن به سایر دستگاه‌ها و تصمیم‌گیری شورای اقتصاد در این پیش‌نویس وجود دارد.

انتهای پیام

کد N1066971

وبگردی