آفتاب
لاریجانی مطرح کرد

سرمایه‌گذاران با حجم انبوه قوانین سرگردان شده‌اند

سرمایه‌گذاران با حجم انبوه قوانین سرگردان شده‌اند

رییس مجلس شورای اسلامی از تنقیح قوانین در بیش از 50 عنوان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: از این تعداد در 8 عنوان نقص‌ شده‌ها و خلاء‌ها مشخص و راهکارها ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی در چهارمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری گفت: شرایط کشور اقتضاء می‌کند در موضوعات مختلف نگاه علمی به موضوعات گسترش یابد تا پشتوانه کار علمی مجلس تقویت شود.

وی با قابل تقدیر دانستن عملکرد مرکز پژوهش‌ها در حوزه تحقیقات و پژوهش گفت: با بررسی کارهای مرکز پژوهش‌ها برایم مشخص شده است که برخی کارهای شما از غنای خیلی خوبی برخوردار است، از جمله تدوین کتاب اقتصاد ایران در سال 1394 . این کتاب کار بنیادی برای تصمیم‌گیری در حوزه اقتصادی است که لازم است در ابعاد امنیتی، سیاسی و اجتماعی نیز کتابهای مشابهی تهیه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنگناهای قانونی گفت: از نظر بنده علاوه بر تنگناهای قانونی با پدیده انبوه قوانین نیز روبرو هستیم. طی 100 سال گذشته آنقدر قانون تصویب شده است که امروز با چالش لغزندگی در قوانین مواجهیم و به همین دلیل است که سرمایه‌گذاران با این حجم قوانین سرگردان شده‌اند.

لاریجانی آغاز تنقیح قوانین در بیش از 50 عنوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: در 8 محور این کار انجام گرفته که نتایج آن منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N1066964

وبگردی