آفتاب
اعتراف یک نماینده مجلس ترکیه:

داعش مواد سازنده «گاز سارین» را از ترکیه دریافت می کند

داعش مواد سازنده «گاز سارین» را از ترکیه دریافت می کند

یکی از نمایندگان مجلس ترکیه در مصاحبه ای اعتراف کرد که گروه تروریستی داعش مواد سازنده گاز سارین (یکی از خطرناک ترین سلاح های شیمایی) را از ترکیه دریافت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ارن اردم» در مصاحبه با راشاتودی ضمن بیان این مطلب در ادامه گفت: داعش تمام مواد لازم برای تولید گاز کشنده سارین را از ترکیه دریافت می کند.

اردم که از اعضای حزب جمهوریخواه خلق است هفته گذشته این موضوع را در مجلس ترکیه مطرح کرده و اسنادی را نیز در این رابطه به مجلس ترکیه ارائه کرده است.

به نوشته راشاتودی، این نماینده مجلس ترکیه همچنین آنکارا را بی توجهی برای انجام تحقیقات برای شناسایی مسیرهایی که داعش با استفاده از آنها به مواد لازم برای تولید گاز سارین دسترسی پیدا می کند، کرده است.

اردم به راشاتودی گفت: اسنادی وجود دارد که داعش مواد لازم برای تولید گاز سارین را از ترکیه بدست آورده و سپس این مواد را در داخل سوریه ترکیب می کند.

سارین گاز (سلاحی) شیمیایی بود که از آن در سال 2013 در حمله به حومه دمشق استفاده شد و همین امر مووجب وارد آمدن فشار گسترده به دولت دمشق گردید و هر چند ادعای رسانه های غربی و عربی در مورد استفاده  ارتش سوریه از این گاز تائید نشد اما دولت سوریه برای نشان دادن حسن نیت خود با منهدم کردن تسلیحات شیمایی موجود در سوریه و انتقال آنها به خارج از کشور موافقت کرد.

کد N1066855

وبگردی