آفتاب
سردار سلامی در همایش بهداشت و درمان نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح در سیستم‌های درمانی باید الگو باشند

نیروهای مسلح در سیستم‌های درمانی باید الگو باشند

جانشین فرمانده کل سپاه از بهداشت و درمان به عنوان انسانی‌ترین جنبه زندگی بشر یاد کرد و گفت: سیستم‌های درمانی نیروهای مسلح باید در این حوزه الگو باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در آیین افتتاحیه ششمین همایش سراسری بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح که با حضور حضور جمعی از فرماندهان و مدیران حوزه بهداشت و درمان نیروهای مسلح به میزبانی سپاه در مجتمع الغدیر برگزار شد با برشمردن ویژگی‌های برجسته و جایگاه متعالی انسان گفت:جهادگران عرصه امداد، بهداشت و درمان رسالت خطیر احیاء انسان‌ها را برعهده داشته و پاسداران این گوهر هستند.

وی افزود:دامنه و میدان تأثیر بخش‌های امدادی و درمانی بویژه در نیروهای مسلح که با محیطی پرمخاطره سر و کار دارند بسیار زیاد است.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: انسان‌هایی که می‌خواهند بار دفاع از یک ملت را بر دوش بکشند می‌بایست از سلامت روح و جسم برخوردار باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: برغم آنکه تمدن بشری به لحاظ مظاهر مادی در حال پیشرفت است اما انسان از نظر روحی و عاطفی در معرض مخاطرات زیادی قرار دارند.

جانشین فرمانده کل سپاه سلامت را تابع توازن، روحی و تعادل عاطفی، تحرک فیزیکی، تغذیه سالم و رابطه خانوادگی شایسته برشمرد و با اشاره به جایگاه سلامت در نیروهای مسلح گفت:جهادگران عرصه بهداشت و درمان در نیروهای مسلح تنها مسئولان حوزه درمان نیستند بلکه رسالت پرداختن به امور مرتبط به سلامت از جمله آگاهی بخشی‌های فردی، وضعیتی و محیطی به منظور پیشگیری از مخاطرات را بر عهده دارند.

سردار سلامی گفت: امروز مکاتب غربی نیز نگاه ویژه‌ای به اخلاق درمانی دارند و در این حوزه ما نیز باید کار، تلاش و همت مضاعفی داشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان از بهداشت و درمان به عنوان انسانی‌ترین جنبه زندگی بشر یاد کرد و گفت:سیستم‌های درمانی نیروهای مسلح باید در این حوزه الگو باشند.

کد N1066781

وبگردی