آفتاب
استاندار:

34 درصد جمعیت اردبیل با کشاورزی مرتبط هستند

34 درصد جمعیت اردبیل با کشاورزی مرتبط هستند

استاندار اردبیل گفت: 34 درصد جمعیت اردبیل با کشاورزی مرتبط هستند، ولی اقتصاد کشاورزی حاکم در استان چندان برای کشاورزان منطقه درآمدزا نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه اعضای اتاق فکر بخش کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه 34 درصد جمعیت اردبیل با کشاورزی مرتبط هستند، ولی اقتصاد کشاورزی حاکم در استان چندان برای کشاورزان منطقه درآمدزا نیست، لذا ضروری است که با فاصله از شیوه‌های کشت سنتی و بهره گیری از فن آوری دانش بنیان تحول اساسی در این بخش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای تحرک بخشیدن به تولید و صدور محصولات کشاورزی باید از مشاوران آگاه داخلی و خارجی استفاده کنیم، یادآور شد: دولت جعبه معجزه گر نیست که از یک سو به آن مشکل وارد و از سوی دیگر راهکار خارج شود و این پیش فرض که مشکلات برای رفع به دولت موکول شود، نادرست است.

وی اضافه کزد: تداوم اجرای اصل 44 قانون اساسی، زمینه شکوفایی بخش خصوصی را فراهم کرده است و این بخش باید در حوزه کشاورزی نیز روز به روز توانمندتر شود.

خدابخش با تاکید بر اینکه شاه بیت اقتصاد مقاومتی، توسعه مشاغل دانش بنیان است، خاطرنشان کرد: حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی از تولیدات دانش بنیان با 30 هزار میلیارد ریال اعتبار در 100 سال گذشته بی سابقه است.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای استان‌ها سهم بندی نشده است، گفت: استان اردبیل به لحاظ عقب ماندگی نسبت به برخی از استان‌ها باید برای بهره‌مندی بیشتر از این صندوق گام‌های بلندی بردارد.

وی افزود: تجار ترکیه به خاطر فاصله سیاسی کشورشان با روسیه برای صدور تولید خود به این کشور از طریق استان اردبیل در تلاش هستند و صاحبان فکر در استان نیز نباید فرصت طلایی بازار مصرف همسایه شمالی را از دست بدهند.

در ادامه ارژنگ عزیزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در دومین جلسه اتاق فکر کشاورزی در استان اردبیل از مسوولان 15 دستگاه اجرایی و 20 نفر از فرهیتختگان و بهره‌برداران دعوت شده و این جلسات با محوریت تولید دانش بنیان و صادرات محصولات کشاورزی ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان می‌تواند به عنوان دبیرخانه اتاق فکر بخش کشاورزی، پیشنهادات و ایده‌های اعضا را برای طرح در جلسات آتی جمع آوری کند.

انتهای پیام

کد N1066710

وبگردی