آفتاب

عباس درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری را "انتفاضه مردمی موجه" خواند

عباس درگیری‌ها در قدس و کرانه باختری را "انتفاضه مردمی موجه" خواند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به ناامیدی جوانان فلسطینی از راهکار دوکشوری، درگیری‌ها در سه ماه گذشته را "انتفاضه مردمی موجه" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در رام‌الله حوادث اخیر در فلسطین را یک "انتفاضه مردمی موجه علیه اشغالگران" توصیف کرد و گفت: دلیل این انتفاضه ناامیدی فلسطینی‌ها از پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم به جوانان بگوییم چرا دست به انتفاضه می‌زنید زیرا آنها به طور کامل از راه‌حل تشکیل دو کشور ناامید شده‌اند.

عباس در ادامه پایان اشغالگری‌ها و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و مشخص کردن موعدی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایبندی اسرائیل به توافقنامه‌ها و قطعنامه‌های بین المللی را خواستار شد.

وی گفت: ما برای دستیابی به عضویت کامل به شورای امنیت رفتیم اما شکست خوردیم سپس به مجمع عمومی رفتیم و توانستیم عنوان کشور ناظر را به دست آوریم و حتی موفق شدیم عضویت برخی سازمان‌های بین المللی را به دست آوریم.

در همین حال در جدیدترین نظرسنجی که انجام شده، افکار عمومی فلسطینیان به صورت گسترده‌ای از حملات جوانان فلسطینی علیه شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

طبق نتایج نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، دو سوم فلسطینی‌ها موج جدید حملات علیه شهرک‌نشین‌ها و سربازان صهیونیستی را تایید کرده‌اند.

بیشتر فلسطینی‌ها بر این باورند که اگر حملات فردی به انتفاضه‌ای مسلحانه تبدیل شود، خشونت بیش از مذاکرات در راستای منافع فلسطینی‌ها خواهد بود.

از نیمه ماه سپتامبر دستکم 113 فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N1066656

وبگردی