آفتاب
یک ائتلاف بی حاصل و بزرگ نمایی کاخ سفید؛

پیام جدید اوباما به داعش ها؛ جایی برای پنهان شدن نیست

پیام جدید اوباما به داعش ها؛ جایی برای پنهان شدن نیست

رئیس جمهور آمریکا که ائتلاف تحت رهبری کشورش در مبارزه با داعش توفیق چندانی نداشته در اظهاراتی جدید خطاب به اعضای این گروه تروریستی هشدار داد که مبارزه با آنها جدی تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر بهه نقل از آسوشیتدپرس،  «باراک اوباما» در سخنرانی خود گفت که ارتش ایالات متحده و متحدانش شدیدتر از هر زمان دیگر گروه داعش را هدف قرار داده‌اند، ولی سرعت بخشیدن به عملیات علیه این گروه ضروری است.

اوباما این اظهارات را در جریان یک نشست بی‌سابقه شورای امنیت ملی در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، بیان کرد. برگزاری چنین نشست‌هایی در خارج از کاخ سفید بخشی از تلاش روابط عمومی برای کاستن از نگرانی‌ های آمریکاییان درباره خطر تهدیدات داخلی در جریان تعطیلات پیش رو است.

وی تصریح کرد: «این نبردی دشوار است و از نظر ما ضروری است که سرعت عملیات بیشتر شود. رهبران داعش نمی‌توانند مخفی شوند و پیام بعدی به آنها ساده است: شما نفر بعدی هستید. ما شدیدتر از هر زمان دیگری در حال هدف قرار دادن این گروه هستیم».

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که «اشتون کارتر» وزیر دفاع، را به خاورمیانه خواهد فرستاد تا از کمک‌های بیشتر نظامی از سوی متحدان ایالات متحده در نبرد با داعش اطمینان حاصل شود.

اوباما در ادامه گفت: استراتژی آمریکا مبنی بر شکار رهبران این گروه، آموزش نیروها، مسدود کردن دسترسی گروه داعش به منابع مالی و همچنین تبلیغات آنها در حال پیشرفت است.

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وی هدف انتقادات تند مخالفان جمهوریخواه خود بویژه پس از حملات روز ۱۳ نوامبر در پاریس قرار دارد که معتقدند وی اقدام کافی برای مقابله با داعش انجام نمی‌دهد. آمریکا و متحدانش پس از چندین بار شکست، اخیراً گفته‌اند که بخش‌هایی از سرزمین‌های تحت کنترل این گروه در عراق و سوریه را بازپس گرفته و برخی از رهبران آن را کشته‌اند.

 

کد N1066563

وبگردی