آفتاب

اصلاحات عباس در کابینه توافقی فلسطین و مخالفت حماس

اصلاحات عباس در کابینه توافقی فلسطین و مخالفت حماس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اجرای اصلاحاتی، سه وزیر جدید به کابینه دولت افزود که این مساله با اعتراض جنبش حماس مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق بیانیه‌ای که خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) منتشر کرد، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعمال تغییراتی در دولت وفاق ملی، سه وزیر جدید معرفی کرده است. دولت تکنوکرات فلسطین یک دولت ائتلافی موقت اعلام شده بود که با توافق همه گروه‌های فلسطینی از جمله حماس روی کار آمد.

طبق بیانیه مذکور از جمله وزرای جدید، علی ابو دیاک است که به عنوان وزیر دادگستری منصوب شد. وی پیش از این در سمت دبیرکل کابینه در دولت فعلی مشغول به کار بود.

ایهاب بسیسو نیز که پیش از این در سمت سخنگوی دولت فعالیت می‌کرد به عنوان وزیر فرهنگ تعیین شد. ابراهیم محمود رشید الشاعر نیز، دیگر وزیر جدیدی است که به عنوان وزیر امور اجتماعی منصوب شد.

طبق بیانیه یادشده، سه وزیر جدید در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله و در حضور رامی حمد الله، نخست وزیر فلسطین مراسم تحلیف را به جای آوردند.

زیاد الظاظا، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در واکنش به این اصلاحات به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اعضای حماس این اصلاحات را در راستای دوری هر چه بیشتر از طرح وفاق ملی فلسطین و آشتی ملی می‌دانیم.

الظاظا افزود: عباس باید سر عقل بیاید و با گروه‌های فلسطینی توافق کرده و توافقنامه قاهره را به شکل کامل اجرا کند، در غیر این صورت او به دنبال تقسیم و ایجاد چند دستگی و عدم احترام به اصل مشارکت است.

وی ادامه داد: ما اشخاص جدید را به عنوان وزیر به رسمیت نمی‌شناسیم و با آنها مانند وزرا رفتار نمی‌کنیم. موضعگیری ما رویگردانی از همه وزرای جدید است.

انتهای پیام

کد N1066519

وبگردی