آفتاب
با برگزاری تظاهراتی؛

مسلمانان نیجریه و لندن کشتار شیعیان را محکوم کردند

مسلمانان نیجریه و لندن کشتار شیعیان را محکوم کردند

در واکنش به حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان در شهر "زاریا" در شمال این کشور و بازداشت رهبر شیعیان، مردم نیجریه تظاهرات اعتراضی را برگزار کردند. در لندن نیز تظاهراتی مشابه در مقابل سفارت نیجریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المنار، تظاهرکنندگان در شهر "کانو" واقع در شمال نیجریه استفاده مفرط از زور از سوی نیروهای ارتش نیجریه علیه شیعیان در شهر "زاریا" واقع در شمال این کشور را محکوم و تاکید کردند که چنین تجاوزاتی هرگز آن‌ها را از حرکت در مسیر حق منحرف نخواهد کرد.

شرکت کنندگان بار دیگر حمایت خود را از ابراهیم الزکزاکی، رهبر "جنبش اسلامی" نیجریه اعلام کردند.

در لندن نیز تظاهراتی در محکومیت تجاوزات علیه غیرنظامیان در شهر زاریا در مقابل سفارت نیجریه برگزار شد.

در جریان حملات ارتش نیجریه به شیعیان در شمال این کشور صدها نفر کشته شده‌اند و خانه رهبر شیعیان این کشور نیز توسط سربازان ارتش محاصره شده است.

ارتش نیجریه در توجیه حملات خود علیه شیعیان این کشور در شهر زاریا مدعی شده که این شیعیان تلاش داشتند تا رئیس ارتش این کشور را ترور کنند.

سخنگوی ارتش نیجریه مدعی شد که "جنبش اسلامی" این کشور متعلق به شیعیان نیجریه، تلاشی عمدی برای ترور ژنرال "توکور بوراتای"، رئیس ارتش نیجریه در شهر زاریا داشته است. به گفته ارتش، بوراتای از این تلاش جان سالم به در برده و نظامیان ارتش نیجریه مطابق قوانین درگیری به روی شیعیان آتش گشودند. جنبش شیعیان نیجریه ادعاهای ارتش این کشور را رد می‌کند.

همچنین نیروهای امنیتی نیجریه با یورش به منزل ابراهیم الزکزاکی وی را بازداشت کردند.

گفته می‌شود در جریان محاصره منزل زکزاکی توسط نیروهای امنیتی نیجریه زن و پسرش کشته شدند و منزلش نیز ویران شد.

انتهای پیام

کد N1066498

وبگردی