آفتاب
به بهانه جنگ‌افروزی بیشتر؛

عربستان هم ائتلاف نظامی "ضد ترور" تشکیل داد

عربستان هم ائتلاف نظامی "ضد ترور" تشکیل داد

عربستان اعلام کرد که یک ائتلاف نظامی با مشارکت 34 کشور برای مبارزه با تروریسم تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان و وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که این ائتلاف جدید تنها داعش را هدف قرار نمی‌دهد بلکه پدیده تروریسم را در تمامی مناطق جهان اسلام هدف قرار خواهد داد. این ائتلاف به زعم عربستان "اسلامی" ‌و نظامی با هرگونه سازمان تروریستی مقابله خواهد کرد و هر کشوری براساس توانایی‌های خود در این ائتلاف نقش خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ائتلاف جدید با هماهنگی تمامی نهادهای بین‌المللی و کشورهای مهم جهان فعالیت خواهد داشت و از نظر نظامی، فکری و رسانه‌ای با تروریسم مبارزه خواهد کرد.

محمد بن سلمان تاکید کرد: ائتلاف جدید به هماهنگی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، ‌مصر و افغانستان می‌پردازد و عملیات در سوریه و عراق با هماهنگی صورت خواهد گرفت.

در بیانیه‌ای که خبرگزاری عربستان در این باره صادر کرده، آمده است که ائتلاف "اسلامی" نظامی جدید به رهبری عربستان خواهد بود و مقر آن نیز در ریاض است.

در این بیانیه آمده است که کشورهایی همچون مصر، قطر، امارات، ترکیه، مالزی، پاکستان و کشورهای دیگری از حوزه خلیج فارس و آفریقا با تشکیل این ائتلاف موافقت و بیش از 10 کشور اسلامی دیگر نیز این ائتلاف را تایید کرده‌اند.

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که تشکیل این ائتلاف در راستای اجرای توافقنامه سازمان همکاری اسلامی برای مبارزه با تروریسم و از بین بردن اهداف و دلایل ظهور تروریسم و انجام وظیفه خود در حمایت از جهان اسلام در برابر گروه‌های تروریستی است.

مرکز عملیات مشترک این ائتلاف برای هماهنگی و حمایت از عملیات نظامی جهت مبارزه با تروریسم در ریاض تاسیس خواهد شد. این ائتلاف به زعم عربستان یک ائتلاف اسلامی است.

انتهای پیا م

کد N1066471

وبگردی