آفتاب
به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تاسیسش؛

حماس: انتفاضه قدس فرصتی برای تحکیم وحدت فلسطینیان است/بیت‌المقدس در آستانه آزادی قرار دارد

حماس: انتفاضه قدس فرصتی برای تحکیم وحدت فلسطینیان است/بیت‌المقدس در آستانه آزادی قرار دارد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که انتفاضه قدس فرصتی برای تحکیم و تقویت وحدت ملت فلسطین و حمایت از اهداف و آرمان انتفاضه و حمایت از این حرکت خودجوش در جهت تداوم آن و دست برداشتن از همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و زدودن توهمات مربوط به صلح با دشمن صهیونیستی است، دشمنی که به هیچ پیمانی وفادار نیست و حق ما در سرزمین و مقدساتمان را به رسمیت نمی‌شناسد.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که انتفاضه قدس فرصتی برای تحکیم و تقویت وحدت ملت فلسطین و حمایت از اهداف و آرمان انتفاضه و حمایت از این حرکت خودجوش در جهت تداوم آن و دست برداشتن از همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی و زدودن توهمات مربوط به صلح با دشمن صهیونیستی است، دشمنی که به هیچ پیمانی وفادار نیست و حق ما در سرزمین و مقدساتمان را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حماس به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تاسیس این جنبش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که بیت المقدس در آستانه آزادی از چنگال اشغالگران صهیونیست قرار دارد.

حماس در این بیانیه ضمن تاکید بر نقش محوری خود در برنامه رهاسازی فلسطین، افزود که این جنبش موجب احیای اعتبار مقاومت شد؛ به ویژه پس از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین عرصه مبارزه را ترک کرد و وارد فاز مذاکرات بیهوده و همکاری امنیتی با رژیم غاصب صهیونیستی شد.

در این بیانیه آمده است: فلسطین از دریای مدیترانه تا رود اردن سرزمین عربی اسلامی است و هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسیم، سرزمین فلسطین و بهره گیری از منابع آن حق تمامی فلسطینیان در سراسر جهان است، حق بازگشت آوارگان فلسطینی یک حق مقدس است.

در این بیانیه تاکید شده است: قدس جوهره منازعه با دشمن صهیونیستی است، قداست این شهر ریشه در جایگاه دینی آن در باورهای ما و همچنین خون زنان و مردان و کودکانی دارد که در راه این شهر به خاک و خون کشیده شدند. ما هرگز از یک وجب خاک بیت المقدس و مقدسات آن کوتاه نخواهیم آمد و چشم پوشی نخواهیم کرد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس خطاب به اسرای فلسطینی اعلام کرد: ما همواره به فکر زنان و مردان قهرمان فلسطینی هستیم که در زندان‌های اسرائیلی در اسارت به سر می‌برند، این مساله همواره فکر و ذهن ما را به خود مشغول کرده است و بسان زخمی بر روی دل‌های ما نشسته است، این زخم تنها با آزادی این اسرا التیام می‌یابد. همانطوری که برادران و خواهران مبارز این اسرا در جریان قرارداد مبادله اسرا "وفاداری به آزادگان" آزاد شدند. آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیلی یک عهد و پیمان بر گردن ماست.

در این بیانیه تصریح شده است که فلسطین امانتی بر گردن هر آزاده شریف امت اسلام است، از همگان خواسته می‌شود در آزاد سازی آن و برچیدن سایه شوم اشغال سرزمین و مقدسات فلسطین نقش آفرینی کنند، حماس در خط مقدم رها سازان سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند و از سلاح خود فقط علیه رژیم اشغالگر قدس استفاده خواهد کرد.

حماس ضمن برشمردن برجسته‌ترین دستاوردهایش از زمان شکل گیری این جنبش تاکنون، افزود که این جنبش بهترین رهبران و اعضای خود را در راه فلسطین تقدیم کرده است، این جنبش تحت هیچ شرایطی از اصول ملت فلسطین کوتاه نیامده است و در سایه رشادت آفرینی‌های فرزندان ملت فلسطین نوار غزه را از چنگال اشغالگران صهیونیست آزاد کرد.

این جنبش در جریان انتخابات شهرداری‌ها و پارلمان فلسطین توانست پیروزی چشمگیری را رقم بزند، این مساله نشانگر حمایت ملت فلسطین از گزینه مقاومت است، این جنبش در جریان قرارداد مبادله اسرای فلسطینی توانست بیش از 1000 اسیر زن و مرد فلسطینی را از زندان‌های اسرائیلی آزاد کند، حال آنکه اسرائیل با آزادی صدها تن از آنان مخالفت می‌کرد.

در این بیانیه آمده است که حماس و گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی این جنبش و آزادگان جهان در سایه پایداری و ایثارگری خود در جنگ‌ها و یورش‌های وحشیانه اشغالگران صهیونیست به نوار غزه و دیگر مناطق فلسطین ثابت کردند که قادر به ایجاد موازنه رعب و وحشت و به شکست کشاندن تمامی شیوه‌های محاصره و تحریم و اعتبار زدایی هستند، شیوه‌هایی که اسرائیل و مزدورانش آنها را به کار می‌گیرند.

در این بیانیه تاکید شده است که حماس هرگز در برابر توطئه‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورد، این جنبش در دل ملت فلسطین و انسان‌های شریف امت جای دارد و الهام بخش تمامی شیفتگان آزادی در سراسر جهان است و همواره بسان خاری در گلوی دشمنان خود باقی خواهد ماند.

این جنبش از تلاش‌های فلسطینیان ساکن کرانه باختری تمجید کرد، فلسطینیانی که تابوی ترس و وحشت را شکستند، ترس و وحشتی که دشمن صهیونیستی آن را ایجاد کرده بود، این فلسطینیان با اجرای عملیات‌های سلحشورانه افتخارات عظیمی در تاریخ درخشان مقاومت فلسطین به یادگار گذاشتند.

این جنبش به فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948؛ به ویژه شیخ مبارز رائد صلاح، رهبر جنبش اسلامی در این منطقه به خاطر ایستادگی سلحشورانه‌شان در برابر طرح‌های یهودی سازی سلام و درود نثار کرد.

این جنبش همچنین به فلسطینیان قهرمان ساکن بیت المقدس؛ به ویژه خانواده‌های شهدا و مجروحان و پاسداران مسجد مبارک الاقصی درود و سلام نثار کرد.

حماس به ملت مبارز فلسطین در نوار غزه که در برابر محاصره ظالمانه این منطقه و تجاوزات وحشیانه اسرائیل در جریان جنگ‌های فرقان، حجاره السجیل، العصف الماکول و دیگر جنگ‌ها سینه سپر کرد و هیچ ترسی به دل راه نداد، درود فرستاد.

حماس به تمامی آوارگان فلسطینی در اردوگاه‌ها و کشورهایی که در آنها به سر می‌برند و بهای درگیری‌های داخلی آن کشورها را می‌پردازند، سلام و درود نثار کرد و از تمامی عرب‌ها خواست تا به نحو احسن از این آوارگان پذیرایی کنند و با کمال احترام با آنان رفتار نمایند.

انتهای پیام

کد N1066461

وبگردی