آفتاب

نوجوان 15 ساله استرالیایی به جرم "تروریسم" گناهکار شناخته شد

نوجوان 15 ساله استرالیایی به جرم "تروریسم" گناهکار شناخته شد

یک نوجوان ملبورنی پس از کشف مواد منفجره در خانه‌اش بازداشت و امروز (دوشنبه) به جرم ارتکاب اقدامات مرتبط با تروریسم گناهکار شناخته شد. محکومیت وی یک هفته پس از بازداشت یک پسر 15 ساله در سیدنی نگرانی‌ها درباره افراطی‌شدن جوانان را تشدید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس استرالیا ماه مه اعلام کرده بود که این نوجوان 17 ساله ملبورنی قصد اجرای حمله‌ای با استفاده از مواد انفجاری را داشته است.

نام این نوجوان که به دلیل سن آن اعلام نشده است، در جرم "مشارکت در عمل برای آماده‌سازی یا طرح‌ریزی یک اقدام تروریستی" گناهکار شناخته شد. براساس گزارش‌ها، متهم به جرم خود اعتراف کرده و دادستان‌ها هم دو اتهام دیگر را منتفی دانسته‌اند.

استرالیا که عضو ائتلاف ضد داعش آمریکا در عراق و سوریه است، نسبت به رشد افراطگری داخلی هشدار داده است. پلیس استرالیا پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که یک مرد جوان 20 ساله و یک پسر نوجوان 15 ساله را به توطئه برای اجرای حمله‌ای علیه ساختمان‌های دولتی متهم شدند. سه مرد دیگر هم که همگی به جرم اقدامات مرتبط با تروریسم در بازداشت به سر می‌برند، متهم شدند.

پلیس استرالیا نسبت به افزایش شمار جوانانی که به انجام اقدامات خشونت‌بار متهم می‌شود، ابراز نگرانی کرده است. این مساله همچنین کفایت دولت استرالیا را در کنترل جوانان پر خطر زیر سوال برده است.

انتهای پیام

کد N1066039

وبگردی