آفتاب
دومین دور گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی

آیت‌الله تسخیری: صلح و رفع منازعات از اصول مهم قرآن است

آیت‌الله تسخیری: صلح و رفع منازعات از اصول مهم قرآن است

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام گفت: صلح و رفع منازعات از اصول مهم قرآن است و هر گونه طغیان و تجاوز به حقوق دیگران در آموزه‌های دین اسلام منع شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله تسخیری در دومین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان اسلوونی، با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرایی» اظهار کرد: عبارت جهان بدون خشونت در هیچ یک از متون دینی ما نیست، اما مظاهر آن در متون اسلام و سایر ادیان موجود است، از جمله تعادل عادلانه و رفتار دوستانه بین مسلمانان و غیر مسلمانان که در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که «تعامل مسالمت‌آمیز از اصول مهم قرآن کریم است» افزود: بهترین تئوری قرآن گفت‌وگوی منطقی، سالم و انسانی است، خداوند در آیه 24 سوره سبأ این امر را مورد تاکید قرارداده است.

تسخیری در ادامه سخنان خود مطرح کرد: مهمترین اساس اخلاقی انسان در سوره اعراف آمده است، آیه 199 اعراف پایه تعامل اخلاقی «خُذِ الْعَفْوَ» و آیه 29 سوره اعراف یک اعلامیه جهانی ارائه داده شده از سوی خداوند است.

وی افزود: صلح و رفع منازعات از اصول مهم قرآن است، هرگونه طغیان و تجاوز به حقوق دیگران در آموزه‌های دین اسلام منع شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام در پایان سخنان خود با تأکید بر برابری و برادری انسانی در اسلام گفت: امام علی(ع) نیز در نهج‌البلاغه بر این امر تأکید دارند و مردم را به دو دسته برادر دینی و همنوع در آفرینش تقسیم کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1065938

وبگردی