آفتاب
معاون دادگستری یزد:

راهکارهای موثر پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا تعیین و تدوین شود

راهکارهای موثر پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا تعیین و تدوین شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: باید با انجام یک کار پژوهشی در خصوص قاچاق کالا و ارز، راهکارهای موثر پیشگیری و مقابله با این جرم تعیین و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، سیدعلی اصغر رفاهی در سومین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان یزد اظهار کرد: جمع‌آوری بانک اطلاعاتی قوی از قاچاقچیان به‌ویژه قاچاقچیان بومی می‎‎تواند راهگشا باشد و باید تمام دستگاه‌های متولی جهت طبقه‎‎بندی و تهیه این بانک، اطلاعات خود را در اختیار کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دهند.

وی تصریح کرد: باید به گونه‎‎ای عمل شود تا قاچاقچیان حرفه‎‎ای و مجرمین این حرفه تحت نظارت بودن خود را احساس کنند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اعتقاد به اصل پیشگیری بسیار مهم است، گرچه کار پیشگیرانه کار بسیار سختی است، اما شدنی و نتیجه بخش است.

رفاهی در پایان پراکنده کاری و جزیره‎‎ای کار کردن ادارات و نهادهای دخیل در موضوعات مختلف را عمده‎‎ترین دلیل عدم دستیابی به نتیجه مطلوب در موضوع پیشگیری ذکر و ابراز کرد: با کار تیمی و گروهی می‎‎توان نتایج بسیار مهم و ارزنده‎‎ای را در عرصه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‎‎های اجتماعی کسب کرد.

در این جلسه مصوب شد که تمام آمار و مطالب گردآوری شده توسط ادارات در موضوع قاچاق کالا و ارز در یک بانک اطلاعاتی به صورت یک‌جا جمع‎‎آوری شود.

انتهای پیام

کد N1065883

وبگردی