آفتاب
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان قم:

شاهد تبلیغات زودرس و غیرقانونی از سوی برخی نامزدها هستیم

شاهد تبلیغات زودرس و غیرقانونی از سوی برخی نامزدها هستیم

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان قم گفت: متاسفانه امروز شاهد تبلیغات زودرس و غیرقانونی از سوی برخی نامزدها هستیم که در قالب سایت‏، فضای مجازی، پوستر و چاپ عکس شروع به تبلیغ کرده‌اند که در نظارت‌ها این تخلفات در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، نصرت‌‏الله لطفی روز دوشنبه در گردهمایی اعضای هیأت‏ های نظارت استان، شهرستان و بخش ‏های تابعه استان قم در ستاد هماهنگی دفتر تبلیغات اسلامی قم با هدف آغاز نظارت بر انتخابات، افزود: در این دوره از انتخابات به سبب افزوده شدن بخش ‏ها و مناطق دیگر انتخاباتی به استان قم روند نظارت با سیاست ‏های جدیدی برگزار می‌‏شود که به همین سبب آموزش‏ های تخصصی به اعضای هیات نظارت داده شده است.

وی ادامه داد: عمل به صراحت قانون راهنمای ناظران انتخابات است و در جایی که قانون نیاز به تفسیر داشته باشد مرجع قانونی که در قانون اساسی مطرح شده شورای نگهبان است و تخلف از شورای نگهبان تخلف از قانون خواهد بود.

لطفی ابراز کرد: در انتخابات پیش رو عملکرد هیات نظارت بر انتخابات استان قم مانند دوره ‌های قبل بر اساس اخلاق، قانون و صمیمیت خواهد بود و تأیید یا رد صلاحیت هر نامزد منحصرا در این چارچوب خواهد بود.

وی با اشاره به قانون انتخابات اظهار کرد: طبق قانون ناظر اصلی و مجری انتخابات خود مردم هستند که با واسطه وزارت کشور و نظارت شورای نگهبان، اما با کمک و نظارت مستقیم مردم برگزار می‏‌شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات اسفند 94 به روند عملکرد این هیات پرداخت و تصریح کرد: تحقیقات محلی و بررسی لوازم قانونی و التزام به قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی صرفا به عهده هیات ‏های نظارتی است.

لطفی با اشاره به تبصره 2 ماده 38 قانون انتخابات خاطرنشان کرد: در مقوله معتمدین که فرمانداران و بخشداران موظف به معرفی 30 نفر بودند شرایط و ضوابطی در نظر گرفته شده که بررسی آن تا وقت اداری امروز برگزار خواهد شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سال جاری در پایان تاکید کرد: یکی از فعالیت ‏های جدید این دوره در قالب نظارت دعوت از چاپ‏خانه داران استان قم بود که به سبب این‏که قم قطب چاپ‏خانه کشور نیز محسوب می‏شود محدوده ‏های چاپ عکس و پوستر قانونی برای آنها بیان شد تا تبلیغات غیرقانونی از سوی چاپخانه‎ها صورت نگیرد.

انتهای پیام

کد N1065852

وبگردی