آفتاب
در یازدهمین سالگرد اتحادیه بولیواری مطرح شد

تأکید بر حفظ انسجام کشورهای عضو آلبا

تأکید بر حفظ انسجام کشورهای عضو آلبا

در مراسمی که به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) برگزار شد بر لزوم حفظ انسجام و یکپارچگی کشورهای عضو تأکید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که عصر امروز با حضور چند تن از سفرای کشورهای عضو آلبا در دانشگاه تهران برگزار شد عباسی معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین، گفت: امروز دنیا نیازمند تولید ادبیاتی جدید در عرصه بین‌المللی است. ادبیاتی که در آن معنای صحیح انسانیت، آزادگی و ایثار تحقق پیدا کند.

وی افزود: امروز سکوت در عرصه بین‌المللی نسبت به اتفاقات پیرامونمان خیانتی آشکار و مسلم محسوب می‌شود.

معاون بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین با مثبت توصیف کردن عملکرد کشورهای عضو آلبا، خاطرنشان کرد: عملکرد شایسته‌ کشورهای عضو این اتحادیه نسبت به فاجعه غزه از بیداری ملت‌های آمریکای لاتین حکایت می‌کند. امروز نیز شاهد فریادهای مردم از غزه گرفته تا یمن هستیم. امروز این فریادها در همه جهان شنیده می‌شود و مردم بسیاری خواهان کمک هستند.

وی ادامه داد: تشکیل اتحادیه آلبا و اتحادیه‌های مشابهی که در جهت رفع استکبار در هر گوشه‌ای از جهان به وجود می‌آیند ضروری است. این اتحادیه‌ها می‌توانند زندگی بدون ظلم در تمام جهان را ایجاد و تجربه کنند.

به گزارش ایسنا، رضا ایروانی نماینده اتحادیه دانشجویی دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه بررسی بر روی نقاط مثبت و نقاط ضعف اتحادیه آلبا داشته‌اند، گفت: اتحادیه آلبا طرحی بی‌مانند در اتحادیه آمریکای لاتین است. آلبا نام اتحادیه‌ای از کشورهای بولیواری آمریکای لاتین است که در سال 2004 تأسیس و 11 کشور عضو آن هستند.

وی با اشاره به نقاط قوت اتحادیه آلبا، تأکید کرد: وجود ویژگی‌های اجتماعی و زبان مشترک، دارا بودن روحیه آمریکایی ستیزی و سیاست خارجی مستقل همگی از نقاط مثبت این اتحادیه هستند.

ایراوانی در پایان چند پیشنهاد را برای سفرای حاضر در اجلاس مطرح کرد از جمله پیشنهاداتی برای همگرایی اقتصادی مانند ایجاد بازارچه‌های مرزی در مناطق مرزی کشورهای عضو، ایجاد مناطق آزاد تجاری، ایجاد روابط گذرنامه‌ای، تقویت بانک‌های مشترک اتحادیه و ایجاد خطوط هوایی به خصوص خطوط دریایی ویژه برای اعضای اتحادیه آلبا.

به گزارش ایسنا، سرسنگی معاون دانشگاه تهران نیز برگزاری یازدهمین سالگرد تأسیس اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای لاتین (آلبا) را یادآور مجدد نیاز داشتن به گسترش فرهنگ استکبارستیزی دانست.

وی ادامه داد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری درگیر خشونت و افراطی‌گری است.

معاون دانشگاه تهران با اشاره به ظهور جریان‌های افراطی از جمله داعش، خاطرنشان کرد: اگر عقبه و ریشه تفکرات این گروه‌های تروریستی را جست‌وجو کنیم به کشورهای استکباری خواهیم رسید.

انتهای پیام

کد N1065848

وبگردی