آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس گروه همکاری‌های اندونزی مطرح کرد

وحدت؛ سیاست ایران در جهان اسلام

وحدت؛ سیاست ایران در جهان اسلام

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ایران و اندونزی دو کشور مهم در کانون اسلام هستند و نقش موثری در پیشرفت و رفع مشکلات مسلمانان در جهان دارند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی امروز (دوشنبه 23 آذر) در دیدار با "مصطفی علی اسقاف "رئیس گروه همکاری‌های دو جانبه مجلس نمایندگان اندونزی و هیات همراه گفت: روابط دوجانبه سیاسی میان دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و از نظر اقتصادی هم باید تلاش شود تا ظرفیت‌های هر دو کشور بیشتر شناخته شود.

وی اظهارداشت: گسترش روابط تجاری باید پروژه مهم هر دو کشور باشد و در زمینه این روابط تسهیل امور بانکی اولویت دارد.

گسترش تروریسم باعث به هم ریختگی اوضاع منطقه شده است

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به بحران‌های موجود در کشورهای اسلامی، تصریح کرد: گسترش تروریسم باعث به هم ریختگی اوضاع منطقه شده است و دشمنان اسلام آماده هستند که از این اختلاف‌ها به نفع خود استفاده کنند و رژیم صهیونیستی بالاخص سعی دارد که با فشار بر مردم کرانه باختری و همچنین تهدید در خصوص آینده مسجد الاقصی به تحریک مسلمانان بپردازد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) اظهار داشت: شعار ایشان در بدو پیروزی انقلاب، وحدت اسلامی بود و این شعار همیشه به عنوان استراتژی پایدار جمهوری اسلامی ایران باقی خواهند ماند.

اندونزی به تجارب شما در زمینه ساخت پالایشگاه،سکوهای گازی و سد احتیاج دارد

براساس این گزارش، "مصطفی علی اسقاف" رئیس گروه همکاری‌های دو جانبه مجلس نمایندگان اندونزی گفت: از نظر کشور اندونزی، جمهوری اسلامی ایران یک کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه است و برای ما ارتقای سطح روابط با شما خیلی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: ما در این سفر تلاش داریم که سطح روابط تجاری با کشور ایران را با مذاکره با مسئولین گسترش دهیم و با گفت‌وگوهایی که انجام گرفته فکر می‌کنم که در زمینه تبادل انرژی به نتایجی دست پیدا کرده‌ایم.

مصطفی علی اسقاف در ادامه تاکید کرد: کشور اندونزی به تجارب شما در زمینه ساخت پالایشگاه، سکوهای گازی و سد احتیاج دارد و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه‌ها به توافقاتی برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دو کشور ایران و اندونزی از بزرگترین کشورهای مسلمان هستند که از دموکراسی حمایت می‌کنند و وجوه اشتراک زیادی دارند و امیدواریم که ما بتوانیم با تکیه بر این اشتراکات سطح روابط سیاسی و تجاری خود را با ایران افزایش دهیم.

رئیس گروه همکاری‌های دوجانبه مجلس نمایندگان اندونزی در پایان ابراز امیدواری کرد که انتخابات پارلمانی مانند همیشه در ایران به خوبی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1065796

وبگردی