آفتاب
سردار نقدی در نشست خبری:

مجمع عالی بسیج بزرگترین اتاق فکر کشور است

مجمع عالی بسیج بزرگترین اتاق فکر کشور است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مجمع عالی بسیج بزرگترین اتاق فکر کشور در جهت برآورد وضعیت انقلاب و برنامه‌ریزی برای پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سپاه نیوز، سردار محمدرضا نقدی رئیس بسیج مستضعفان در نشست خبری که صبح امروز پیرامون همایش سراسری دومین مجمع عالی بسیج در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد گفت: بسیج ذخیره ملی برآمده از مردم و در خدمت مردم است و جا دارد از این ظرفیت و ذخیره استفاده کنیم.

وی افزود: از ۴ سال پیش برنامه‌ای را پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم همه ظرفیت‌های تخصصی اقشار مختلف بسیج را کنار هم جمع کنیم تا با استفاده از آن بتوانیم مسائل مختلف را آسیب‌شناسی کنیم و راهکارهای مناسبی را برای رفع مشکلات پیدا کرده و موانع پیش روی انقلاب را برداریم.

سردار نقدی اضافه کرد:مجمع عالی بسیج بزرگترین اتاق فکر کشور است که متخصصین بسیج را کنار هم قرار می‌دهد تا با استفاده از آنها و ارائه راهکارهای مناسب برنامه‌های بهتری را داشته باشیم.

رئیس بسیج مستضعفان افزود: از ۳ سال پیش مجامع بسیج شهرستان راه‌اندازی شد که متشکل از شورای بسیج آن شهرستان است که ماموریت آن رصد شرایط انقلاب در شرهستان خودشان و آسیب‌شناسی وضعیت انقلاب در آن شهرستان و کشف راهکارها برای مشکلات است.

سردار نقدی تاکید کرد: این مجامع آثار بسیار خوبی داشته‌اند و همگرایی خوبی را ایجاد کردند اکنون ۴۵۰ مجمع بین شهرستان داریم که جلساتی را تشکیل می‌دهند.

وی گفت:مجمع بسیج استان را با همین ترکیب در سطح استان تشکیل دادیم که رئیس این مجمع با آرای بسیجیان در سطح استان انتخاب می‌شوند. این مجامع به مسئولان برای پیشبرد بهتر امور کمک می‌کنند.

سردار نقدی اظهار داشت: این حرکت سیر تکاملی خودش را طی کرد و سال گذشته اولین جلسه مجمع عالی بسیج مستضعفین متشکل از رؤسای مجامع بسیج شهرستان و جانشینان آنها، رؤسای مجمع بسیج استان و رؤسای کمیسیون‌های مجمع بسیج استان و اعضای کمیسیون‌های هفده‌گانه بسیج در مجمع عالی در محضر مقام معظم رهبری تشکیل شد.

رئیس بسیج مستضعفان در طول یک سال گذشته کمیسیون‌های هفده‌گانه مجمع عالی کمیسیون‌های مربوطه را دایر کردند و مسائل مختلف مانند آموزش و پرورش، رسانه‌ها، فضای مجازی؛ علم و فناوری و... را مورد بررسی قرار دادند. راهکارهایی نیز ارائه کردند که مجموعه این دستاوردها در مجمع عالی بسیج مطرح خواهد شد.

سردار نقدی گفت: اسناد کمیسیون‌ها به استان‌ها و شهرستان‌ها فرستاده شد، اصلاحیه‌ها و نظرات کمیسیون‌ها اخذ شد و در اسنادی که هر کدام از کمیسیون‌ها تولید می‌کنند تجدید نظر شد.

وی با بیان اینکه مجمع عالی بسیج چهارشنبه و پنجشنبه در مشهد برگزار می‌شود، گفت: در این مجمع اسناد به رای اعضای مجمع قرار خواهد گرفت و این رویدادی خواهد بود که سالانه برگزار می‌شود.

رئیس بسیج مستضعفان با بیان اینکه اسناد در ۳ قالب منتشر خواهد شد، گفت: ۳ سند از مجمع خواهیم داشت. اول سند قطعنامه که یک سند کوتاه از مهمترین مسائل کشور است، دوم یک بیانیه صد صفحه‌ای و سوم یک سند درون‌سازمانی است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بود که از موضع انقلاب بدون هیچ گونه گرایش خاص به مسائل نگاه شود.

وی گفت: اگر کسانی در مدیریت و کارهای اجرای قرار گیرند، همیشه یک دید مثبت به وضعیت دارند و خیلی از اشکالات را نادیده می‌گیرند. کسانی هم که بیرون از مسئولیت قرار می‌گیرند ممکن است جانبدارانه به مسائل نگاه کنند. به همین خاطر جای اینکه مرجع بی‌طرف به مسائل نگاه کنند خالی بود تا بتوانند به بهبود مسائل کشور دستگاه‌های اجرایی، قانونگذاری کمک کنند.

رئیس بسیج مستضعفان افزود: مجمع عالی استان یک اتاق فکر ملی است که با هزار متخصص فعالیت می‌کند و ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده شود.

سردار نقدی گفت: ما یک کشور مستقل هستیم و همواره ما می‌توانیم را در چالش‌های بزرگ ثابت کرده‌ایم. امروز از برخی از حرف‌های تحقیرآمیز احساس خوبی ندارم که باید از مردم به خاطر آن عذرخواهی شود. حرف‌هایی که توانایی‌های علمی، دفاعی و توانایی‌های دیگر ما را زیر سؤال می‌برد.

وی تاکید کرد: ملت ما در مشکلات بزرگ توانسته سربلند بیرون آید. این مجمع می‌تواند به کسانی که احساس می‌کنند به بن‌بست رسیده‌اند راه خروج را نشان دهند و در مسائل مختلف راهکار ارائه کند. در بیانیه‌ای هم که صادر خواهد شد می‌بینید که راهکارها به صورت علمی و تخصصی ارائه شده است.

رئیس بسیج مستضعفان اضافه کرد: برخی‌ها این تصور را دارند که انتقاد و نقد خلاف وحدت و یکپارچگی است در صورتی که در آیات و روایات انتقاد در پوششی از وحدت پوشانده شده است. لذا ما می‌توانیم با انتقاد و دوستی شرایط را نقد کنیم. البته با دلسوزی.

سردار نقدی گفت: بسیجیان برای مشارکت جهت حل مسائل مختلف آماده هستند و اینطور نیست که آنها از بیرون گود بخواهند انتقاد کنند. نقدهای بسیجیان از سر دلسوزی است و جناحی نیست.

وی با اشاره به همکاری بسیجیان برای رفع مشکلات کشور گفت: اگر به مسائل با خودباوری نگاه کنیم خیلی از مشکلات بزرگ قابل حل هستند. از کسانی که بیانیه بسیج را نقد کند استقبال می‌کنیم و هدف ما این است که به الگوی اسلامی پیشرفت با پیشرفته‌ترین علوم روز دست پیدا کنیم.

سردار نقدی اضافه کرد:ما فکر بومی را برای حل مسئله به کار می‌گیریم و این پیشنهاد بسیجیان است. برای کسانی که در راس کار قرار دارند. ما ظرفیت عظیمی از متخصصین را گرد آوردیم. ظرفیتی که از یک موضع غیرجانبدارانه دفاع می‌کند.

وی گفت: در مجمع عالی بسیج از ظرفیت طلاب و برجستگان روحانیت نیز استفاده شده است.

سردار نقدی اظهار داشت: بسیج از لحاظ علمی در صنعت هسته‌ای ما حضور داشته است واغلب کسانی که این پیشرفت‌ها را به دست آوردند بسیجی بودند که چندین نفر آنها توسط صهیونیست‌ها و به کمک آمریکا به شهادت رسیدند.

وی گفت:هیچ توافقی نمی‌تواند مانع از پیشرفت‌های علمی ما از جمله تحقیقات هسته‌ای شود.

سردار نقدی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت: در سوریه حضور مستشاری داریم، زیرا آن جبهه‌ها خودشان رزمنده دارند.

رئیس بسیج مستضعفان در پاسخ به این سؤال که چه کسانی از اتحاد کشورهای مسلمانی مانند ترکیه، عراق و سوریه ناراحت می‌شوند، گفت: انگلستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در راس تفرقه‌افکنان در جهان اسلام هستند باید حواسمان را جمع کنیم. هم اکنون نیز به دنبال تجزیه هستند. باید وحدت را حفظ کنیم و این پایه تفکر انقلاب اسلامی است.

سردار نقدی در خاتمه اظهار داشت: در مجمع عالی بسیج از مقام شهیدان رکن‌آبادی و خاتمی تجلیل خواهد شد.

کد N1065779

وبگردی