آفتاب

ابراز امیدواری موگرینی نسبت به مذاکرات سیاسی لیبی

ابراز امیدواری موگرینی نسبت به مذاکرات سیاسی لیبی

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) گفت، انتظار می‌رود فرآیند پیدا کردن راه حل سیاسی برای جنگ داخلی لیبی در روزهای آینده به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه گذشته طرفهای درگیر در لیبی توافق کردند تا در تاریخ 16 دسامبر (چهارشنبه هفته جاری) یک توافقنامه در زمینه تشکیل دولت وحدت ملی لیبی امضا کنند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از نشست شورای وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در شهر بروکسل گفت: ما انتظار داریم فرآیند صلح لیبی در روزهای آینده نتایجی را به بار آورد.

وی خاطرنشان کرد، در نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا، دیپلماتهای ارشد کشورهای عضو این اتحادیه به بحث درباره بسته حمایتی که اتحادیه اروپا آماده اعطای آن به مقام‌های لیبی بعد از تشکیل دولت وحدت ملی است، می‌پردازند.

لیبی از اوایل سال 2011 که شاهد آغاز جنگ داخلی بود تاکنون همچنان در آشوب به سر می‌برد. در این کشور دو دولت مخالف یکدیگر در حال حاضر قدرت را در دست دارند. یکی از این دولتها واقع در شهر طبرق به طور بین‌المللی به رسمیت شناخته شده اما دولت دیگر در شهر طرابلس، یک دولت خودخوانده است که از رسمیت برخوردار نیست.

انتهای پیام

کد N1065777

وبگردی