۰
خبرگزاری فلسطینی «معا» در یادداشتی مطرح کرد؛

پروژه جایگزینی شبکه‌های استکبار پسند در ماهواره‌های عربی

  • ۹بازدید
  • ۰ رای
  • ۰ دیدگاه

خبرگزاری فلسطینی «معا» در مطلبی با اشاره به حذف شبکه العالم و پس از آن شبکه‌های المیادین و المنار، این اقدام را جایگزین کردن شبکه های استکبارپسند در ماهواره های عربی بجای رسانه‌های حامی مقاومت دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «فارس الصرفندی» نویسنده این مطلب که خبرنگار شبکه العالم در رام الله است، تأکید کرد: «تابستان سال ۲۰۰۷ در فلسطین طاقت فرسا بود و آتش اختلافات گروه های فلسطینی خشک و تر را با هم می سوزاند و شبکه های ماهواره ای خصوصاً شبکه های کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج فارس از اختلافات گروه های فلسطینی و پیروزی باد آوردۀ اسرائیل و دست یابی این رژیم به مهمترین اهدافش بی هیچ تلفات یا شلیک حتی یک گلوله شاد بودند و در پوست خود نمی گنجیدند.

برخی از شبکه های کشورهای نفت خیز حامی بخشی از گروه های فلسطینی و برخی دیگر نیز حامی بخشی دیگر بودند ولی هیچ کدام از این شبکه ها نگران اختلافات گروه های فلسطینی و نزاع این گروه ها بر سر قدرت نبودند.

من به عنوان گزارشگر شبکه خبری العالم در آن روزها سرگردان بودم و با دفتر این شبکه در تهران تماس گرفتم و گفتم که ما نباید از این گروه یا آن گروه حمایت کنیم و حتی باید از پوشش خبری اختلافات گروه های فلسطینی اجتناب کنیم؛ مساله جالب این است که از دفتر تهران این پیام را دریافت کردم که ما باید به این مساله بپردازیم که رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها سود برندۀ اختلافات گروه های فلسطینی است و از ریخته شدن خون فلسطینی ها به دست خود فلسطینی ها خشنود می شود لذا ما همین رویه را درپیش گرفتیم.

من در اخبار و گزارش هایم به مساله خشنودی ایهود اولمرت از اختلافات فلسطینی ها و دامن زدن کابینه اش به این اختلافات می پرداختم.

هنگامی که جنگ ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸ آغاز شد، شبکه العالم همچون دیگر شبکه های مقاومت از گروه های مقاومت حمایت کرد و جرایم و جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه را منعکس نمود؛ نیروهای تیم خبری العالم حتی پس از پایان جنگ بیش از یک سال تقریباً هر روز به شهرها، اردوگاه های آوارگان، مناطق و خانه های فلسطینی های غزه می رفتند و گزارش هایی درباره آلام آنها تهیه می کردند؛ ولی شبکه های کشورهای نفت خیز در آن زمان مقاومت را به عاملیت در جنگ و مخالفت با آتش بس متهم می کردند و جرایم و جنایات رژیم اشغالگر قدس را منعکس نمی کردند. آنها از اینکه شبکه العالم برنامه ای با عنوان «غزه پیروز می شود» پخش می کند، نگران بودند .

شبکه العالم اولین شبکه ای بود که بی هیچ دلیلی از ماهواره های عربی حذف شد تا اینکه توطئه دشمنان کارساز شد و از ماهواره اروپائی نیز حذف شد.

علت حذف شبکه العالم از ماهواره های عربی و اروپایی این بود که این شبکه زبان گویای ملت فلسطین و دیگر ملل مظلوم و مستضعف جهان است و گویا سرود آزادی برای گردانندگان ماهواره های نایل ست و عرب ست خوشایند نبود، لذا تصمیم گرفتند که العالم را حذف کنند و آن را از آگاهی رسانی به ملل مسلمان بازدارند.

العالم در حالی حذف شد که شبکه های رقص و آواز و برهنگی در ماهواره های عربی همچنان پخش می شوند و این ماهواره ها سپس شروع به پخش شبکه های فتنه انگیز و اختلاف افکن کردند.

هم اکنون سؤال اینجاست که حذف شبکه های العالم و پس از آن المیادین و المنار و دور کردن بینندگان عرب از این شبکه ها نشانه چیست؟ شبکه های حامی مقاومت همچنان فلسطین را مهمترین موضوع جهان اسلام می دانند و تحولات فلسطین اشغالی را به خوبی در برنامه های خود پوشش می دهند.

 شبکه العالم هر هفته برنامه ای را با عنوان «قدس در خطر است» درباره توطئه های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و قدس پخش می کند و شبکه المیادین نیز از داخل قدس اشغالی در هر مناسبت دینی و سیاسی برنامه ای پخش می کند و موضوع میان برنامه هایش نیز تصاویر و سرودهای مقاومت است و شبکه المنار نیز برنامه هایی درباره رهبران مقاومت فلسطین پخش می کند و سریال هایی نیز درباره تاریخ مقاومت فلسطین و جنوب لبنان ساخته است.

حذف این شبکه ها از ماهواره های نایل ست و عرب ست در واقع حذف برنامه های مقاومت است و نشان می دهد که ماهواره های مذکور برنامه های استکبار پسند را جایگزین برنامه های مقاومت کرده اند. شبکه های مقاومت هرگز برنامه های خود را به تبلیغ اسرائیل اختصاص نخواهند داد ولی شبکه های کشورهای نفت خیز برنامه های خود را به محل تبلیغ اسرائیل و توجیه جنایات این رژیم تبدیل کرده اند.

نظر شما چیست؟

اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می کند.