آفتاب
در پی درگیری‌های شدید رخ داد؛

کنترل کامل ارتش سوریه بر شهرک "مرج السلطان" و فرودگاه نظامی آن در حومه دمشق

کنترل کامل ارتش سوریه بر شهرک "مرج السلطان" و فرودگاه نظامی آن در حومه دمشق

ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای محلی توانست بار دیگر کنترل فرودگاه نظامی مرج السلطان را در غوطه شرقی در حومه دمشق به دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع خبری که نامش را فاش نساخته به خبرگزاری ریانووستی امروز (دوشنبه) گفت: فرودگاه نظامی مرج السلطان آزاد شده است. تروریست‌های جبهه النصره و جیش الاسلام به سمت منطقه حوش الصالحی عقب‌نشینی کرده‌اند. ده‌ها شبه‌نظامی در عملیات برای بازپس‌گیری این پایگاه کشته شدند.

فرودگاه نظامی مرج السلطان در منطقه دوما واقع در 18 کیلومتری شهر دمشق است. این پایگاه تبدیل به یکی از مقرهای مهم گروه تروریستی جیش الاسلام شده بود.

به گفته منبع خبری مذکور، ارتش سوریه و نظامیان محلی توانسته‌اند که یک منطقه امنیتی را در اطراف این فرودگاه به وجود بیاورند. مهندسان ارتش سوریه مشغول مین‌زدایی مناطق اطراف این پایگاه هستند.

در تاریخ 10 نوامبر ارتش سوریه با کمک پشتیبانی هوایی روسیه توانست محاصره یک پایگاه هوایی مهم دیگر موسوم به پایگاه کویرس را در استان حلب در شرق این کشور بشکند. پایگاه هوایی کویرس به مدت بیش از سه سال در محاصره گروه‌های تروریستی قرار گرفته بود.

انتهای پیام

کد N1065692

وبگردی