آفتاب
نماینده ایران در آژانس اتمی:

قطعنامه ۱+۵ فردا با اجماع شورای حکام تصویب می‌شود

قطعنامه ۱+۵ فردا با اجماع شورای حکام تصویب می‌شود

نماینده ایران در آژانس اتمی گفت: پیش بینی می‌شود قطعنامه ۱+۵ با اجماع کشورهای عضو شورای حکام تصویب و موضوع PMD برای همیشه مختومه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا نجفی نماینده ایران در آژانس اتمی اظهار کرد: فردا جلسه فوق العاده شورای حکام است و در این نشست گزارش آقای امانو درباره ارزیابی نهایی در خصوص مسائل گذشته و حال مطرح می شود و بعد از آن، در خصوص قطعنامه پیشنهادی ۵+۱ تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: معمولش این است که ابتدا قعطنامه از سوی کشورهای بانی قطعنامه معرفی می شود و بعد از آن کشورهای عضو شورای حکام نظرات خودشان را ارائه خواهند کرد. جمهوری اسلامی ایران هم در ظرفیت ریاست عدم تعهد و هم در ظرفیت ملی در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

نماینده ایران در آژانس تاکید کرد: پیش بینی ها این است که این قطعنامه با اجماع و اتفاق آرای کشورهای عضو شورای حکام تصویب شود و موضوع مسائل گذشته و حال و یا به اصطلاح «پی. ام. دی» برای همیشه مختومه شود و راه را برای اجرای برجام باز کند. قرار است برجام خیلی زود، اواخر دسامبر و اوائل ژانوبه اجرایی شود.

نجفی در پاسخ به این سوال که نشست فوق‌العاده شورای حکام چقدر طول خواهد کشید، گفت: این بستگی به تعداد کشورهایی دارد که می خواهند صحبت کنند و قاعدتا نباید بیشتر از نصف روز باشد مگر اینکه تعداد کشورهایی که می خواهند صحبت کنند، زیاد باشد.

وی افزود: البته چون موضوع، موضوع مهمی است و بعد از حدود ۱۲ سال این پرونده بسته می شود، بنابراین ممکن است تعداد کشورهایی که می خواهند صحبت کنند زیاد باشد اما شاید این نشست بیشتر از یک نصفه روز طول نکشد.

کد N1065647

وبگردی