آفتاب

آشوری: نتیجه سبقت از رهبری جز هلاکت نیست

آشوری: نتیجه سبقت از رهبری جز هلاکت نیست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که نتیجه تندروی و سبقت از رهبری در پیشینه رفتار سیاسی جز هلاکت نبوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمد آشوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس اظهارکرد: امروز از عقلانیت و منطق به دور است که جریانی یا افرادی داعیه دلسوزی بیشتر از اتاق فرمان انقلاب را داشته باشند که فرمانده اصلی آن ولی فقیه است. زیرا نتیجه تندروی و سبقت از رهبری در پیشینه رفتار سیاسی جز هلاکت چیز دیگری نبوده است.

وی افزود:‌ از سوی دیگر غفلت و خود باختگی در مقابل هجوم و نفوذ دشمنان نیز به همان میزان مخرب است و رهیافت صیانت از انقلاب به عقلانیت، تدبیر و کارآمدی و پرهیز از افراط و تفریط و تامین رضایت مردم وابسته است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس ادامه داد: یکی از واقعیت‌های عینی و مسلم سیاست جهانی و روابط بین‌الملل که برای کشورهایی مثل آمریکا آزار دهنده است ورود جمهوری اسلامی به دوران نظم بخشی به پدیده‌های جهانی است. امروز مدیریت مولفه‌هایی چون وفاداری به انقلاب، درخشش فرهنگ آزادگی با استمرار فرهنگ شهادت، جهش توان دفاعی، تعمیق پایه‌های دفاع بازدارندگی و شکل گیری گفتمان مردم محور در بستر الگوی توسعه توسط شاگرد خلف و با وفای امام در حال نظم دادن به جمهوری اسلامی در حوزه جهانی است که این مهارت‌ها نقشه قدرت‌های سلطه را در مقابله با انقلاب خنثی کرده است.

آشوری اضافه کرد: ارتقاء جایگاه ایران در سیاست جهانی و پذیرش نقش ما در تحولات به عنوان بازیگری قدرتمند، عدول تمامیت طلبان جهانی از پروژه تغییر نظام و تن دادن حضور ایران در نشست‌های حساس بین‌المللی و قبول صلاحیت جمهوری اسلامی برای برخورداری از حق غنی سازی از ثمرات مدیریت تثبیت و نظم دهی به شعاع نفوذ انقلاب است که به نوعی در پارادایمی توسط رهبری نمود و بروز یافته است .

وی همچنین خاطر نشان کرد: حمایت از معارضین و شکل دادن به جریانات تروریستی مثل داعش و ایجاد حاشیه امن و نشان دادن چراغ سبز برای ایجاد اختلال در حکومت‌های قانونی به عنوان ابزار فشار تجزیه کشورهای منطقه، اسلام‌هراسی و شیعه هراسی و اختلال در روند برنامه هسته ای ایران قطعات یک پازل به هم ریخته‌ای است که جهت اجرای سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا و کنترل نفوذ ایران قابل ارزیابی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پرونده هسته‌ای کشورمان نیز گفت: این پرونده با تمام فراز فرودهایش به مرحله حساسی نزدیک شده است. انتخاب رویکرد هوشمندانه مبتنی بر حفظ منافع ملی بر اساس اصل عزت، حکمت ومصلحت و تلاش قابل تقدیر دولت یازدهم و تیم هسته‌ای ما را در آزمون دیگری قرار داده که با دقت و نظارت بر اجرای برجام از حقوق خویش صیانت کنیم.

آشوری ادامه داد:‌ بررسی برجام در مجلس و اظهار نظر موافقین و مخالفین آن مثل گذشته مهر باطلی در ویترینی بودن مردم سالاری در کشور زد و این زیبایی را چندباره به ثبت رساند. هر چند تلخی‌هایی نیز دامن گیرمان بود که در مقابل عظمت این زیبایی رنگ می‌بازد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به خاتمه دادن شورای حکام به پرونده پی ام دی بدون تاثیر پذیری از لابی صهیونیسم و فراهم شدن بستر اجرای برجام اضافه کرد: توفیقات غرورآفرین در عرصه‌های مختلف نباید کارگزاران نظام را از آسیب شناسی و دیدن کمبودها و نواقص اساسی غافل کند و آنها را به غرور و غفلت بکشاند؛ به ویژه این که مقام معظم رهبری استحکام ساخت درونی نظام را ضرورت راهبردی و دستیابی به آن را اجتناب ناپذیرمی‌دانند.

آشوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان اظهار کرد:‌ هرمزگان از نظر هم نشینی اقوام و مذاهب استانی منحصر به فرد و الگوی هم زیستی مسالمت آمیز است. همچنین مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و تسلط بر تنگه استراتژیک هرمز و برخورداری از دشت‌های حاصلخیز و ذخایر معدنی و منابع نفت و گاز این استان را به پیشانی اقتصاد کشور مبدل کرده است، اما به رغم تلاش‌های فراوان توسعه غیر متوازن بوده و در حد انتظار نبوده و موجب کاهش احساس رضایتمندی و بروز احساس تبعیض شده که امیدواریم با نگاه ویژه جهت کاهش شکاف‌ها اقدام شود.

انتهای پیام

کد N1065566

وبگردی