آفتاب

انتقاد رسایی به عدم اعلام وصول تحقیق و تفحص از سازمان بورس

انتقاد رسایی به عدم اعلام وصول تحقیق و تفحص از سازمان بورس

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی از عدم اعلام وصول تحقیق و تفحص از سازمان بورس انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، حمید رسایی با استناد به ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس گفت: بیش از 3 هفته ده نفر ازهمکاران درخواست تحقیق و تفحص از سازمان بورس را به هیات رئیسه داده‌اند. اواخر سال گذشته سوالی از وزیر اقتصاد مطرح شده که نمایندگان به وی کارت زرد داده و مجددا سوال دیگری مطرح شد که در نوبت قرار دارد. وزیر قولهایی داده که هیچ اقدامی نشده است.

او خطاب به ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: امروز شما از وضعیت بورس خبر دارید. آیا تا به حال شده منزلتان را با وعده‌ای که مسئولان دادند بفروشید و یا پول جهیزیه‌ی دختران را در بورس سرمایه گذاری کنید؟ مردم ، دولت و مجلس و اصولگرا و اصلاح‌طلب را کاری ندارند آنها ما را یکی می‌بینند و در قالب حاکمیت می‌بینند، می‌گویند شما مسئولین گفتید بیایید در بورس سرمایه گذاری کنید که ما این کار را کردیم.

او افزد:‌ وضعیت طوری شده که هر روز افت و سقوط اتفاق می‌افتد مال مردم نصف شده. درخواست تحقیق و تفحصی که باید 48 ساعته به کمیسیون ارجاع می‌دادید چرا تابه حال به کمیسیون ارجاع نشده است؟

رسایی گفت: شما گفتید چون آخر دوره‌ نمایندگی است تحقیق و تفحصی در دستور قرار نگیرد، این چه توجیهی است؟ این را از کجای آیین نامه درآورده‌اید. شاید سازمان بورس پاسخ داد و نمایندگان قانع شدند. هنوز 5 ماه تا پایان مجلس باقی مانده. شما قسم خوردید به آیین نامه عمل کنید. بر اساس کدام آیین نامه آن را ارجاع ندادید.

به گزارش ایسنا، در ادامه ابوترابی فرد که ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به هزینه‌هایی که تحقیق و تفحص بر مردم و مجلس تحمیل می‌کند توضیح داد: ما در موضوع تحقیق و تفحص با یک تاریخچه روبرو هستیم. این واقعیتی است که در ادوار مختلف مجلس وجود داشته و تحقیق و تفحص بعد از شش ماه هم تمدید می‌شود. در فاصله‌ی زمانی باقی مانده از مجلس عملا این موضوع به نتیجه نمی‌رسد، ظاهرا آیین نامه هم همین است که می‌فرمایید اما هیات رئیسه باید با الهام از آیین نامه تدبیر کند.

او تاکید کرد: بورس بحث مهمی است و از دغدغه‌های کلیدی مجلس است امیدوارم در برنامه و بودجه بتوانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که برخی از گره‌ها را بگشاییم.

انتهای پیام

کد N1065537

وبگردی