آفتاب
با هدف حمایت از میادین گازی‌؛

اسرائیل سامانه گنبد آهنین را در دریای مدیترانه مستقر کرد

اسرائیل سامانه گنبد آهنین را در دریای مدیترانه مستقر کرد

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت که ارتش اسرائیل اعلام کرده است که سامانه گنبد آهنین را روی ناوهای مستقر خود در اطراف میادین حفر گاز در دریای مدیترانه برای ممانعت از هر گونه بمباران احتمالی نصب کرده است. این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تلاش‌های بسیار خود برای صادرات گاز اراضی اشغالی به مصر ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هدف از سفر اسحاق مولخو، فرستاده ویژه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قاهره مذاکره با مسئولان دولت مصر در مورد دستیابی به راه حلی است تا از قاهره خواسته شود تا به دلیل اقدام خود در توقف انتقال گاز مصر به تل‌آویو، غرامت‌هایی به شرکت برق اسرائیل به ارزش 1.76 میلیارد دلار بپردازد.

روزنامه هاآرتص نوشت که مولخو به تنهایی و بدون هیچ نماینده‌ای از وزارت نیرو یا شرکت برق رژیم صهیونیستی به مصر خواهد رفت و این امر علی رغم آن است که شرکت برق رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای برگزاری مذاکرات با مصری‌ها جهت دستیابی به خروجی برای این امر اعلام کرده است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که سامانه گنبد آهنین را برای مقابله با شلیک احتمالی موشک‌ها به ناوهای مستقر در اطراف میدان‌های حفر گاز در دریای مدیترانه نصب کرده است.

این روزنامه به این امر اشاره کرد که این اقدام به عنوان گامی پیشگیرانه تا زمان تحویل ناوهایی است که اسرائیل آنها را از آلمان خریداری کرده است. این ناوها در قالب قرارداد نظامی به ارزش 430 میلیون یورو است که قرار است به توسعه سامانه موشکی مستقر در ناوهای اطراف میدان‌های گازی کمک کند.

یک مقام ارتش اسرائیل گفته است که سامانه گنبد آهنین کار گذاشته شده در ناوهای اسرائیلی از نوع باراک1 است تا ناوهای آلمانی که برای این منظور استفاده خواهند شد، برسند. سامانه موشکی جدید از نوع باراک 8 و بسیار پیشرفته است.

قرار است که نیروی دریایی اسرائیل به آموزش نحوه بازدارندگی سامانه گنبد آهنین بپردازد که قرار است روی ناوچه‌ با هدف آزمایش میزان قدرت و دقت آن نصب شود.

انتهای پیام

کد N1065534

وبگردی