آفتاب
بیرانوند در نطق میان دستور:

اتهام آمانو مبنی بر انحراف هسته ای ایران وصله ناجور به نظام است

اتهام آمانو مبنی بر انحراف هسته ای ایران وصله ناجور به نظام است

نماینده مردم بروجرد با اشاره به اینکه نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران، اتهام انحراف هسته ای را مردود می داند، گفت: انحراف هسته ای وصله ناجور به نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی بهرام بیراوند نماینده مردم بروجرد در مجلس در نطق میان دستور با اشاره به اینکه آمریکا یعنی شیطان بزرگ، نابودی جهان اسلام را می خواهد، گفت: ایران محور حق طلبی در جهان است، آمریکا می خواهد به هر بهانه و به هر شکل به منافع ایران اسلامی آسیب بزند؛ آمریکا قصد تحقیر و نابودی ما را دارد.

وی افزود: تحریم جدید پسابرجام مبنی بر جلوگیری از سفر اتباع ده ها کشور به ایران، قدم دیگری در نشان دادن عمق دشمنی آمریکا است.

این نماینده مجلس ادامه داد: کشتار مسلمانان نیجریه توسط عمال آموزش دیده آمریکا نشان می دهد که دشمنی آمریکا با مسلمانان جغرافیا نمی شناسد.

بیرانوند گفت: آقای روحانی یادتان هست در کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» همانجا که ماموران آژانس را جاسوس می خواندید، چه نوشته اید؟ چند مورد ذکر کرده اید که قطعنامه سال ۸۳ آژانس عدم انحراف ایران را تاکید کرده است. آیا یادتان هست!

وی افزود: در گزارش جدید آمانو بیش از ۱۰ بار ایران متهم شده است که قبل از سال ۸۳ انحراف هسته ای داشته است، پنهان کاری کرده و اطلاعات غلط به آژانس داده است.

وی افزود: آقای روحانی پیش نویس قطعنامه ای که در سکوت شما در حال تثبیت است، گزارش آمانو را تائید می کند، می دانید معنی تائید گزارش آمانو و سکوت شما و دستگاه دیپلماسی یعنی چه!؟

نماینده مردم بروجرد ادامه داد: آیا در واکنش به قطعنامه و تائید ادعای آمانو حرفی برای زدن ندارید؟ نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران، اتهام انحراف هسته ای، پنهان کاری و ارائه اطلاعات غلط را مردود می داند.

وی افزود: آقای روحانی حسب اتفاق در سالهای مورد ادعای آمانو، اختیار کشور در امور اجرایی با اصلاح طلبان بود و حضرت عالی هم مستقیماً مسئولیت داشتید.

این نماینده مجلس گفت: گرچه جریان اصلاحات دارای عیوب ساختاری فراوان است اما انحراف مباحث هسته ای، پنهان کاری هسته ای و ارائه اطلاعات غلط هسته ای وصله ناجوری است که در هیچ دوره ای به نظام جمهوری اسلامی ایران نمی چسبد. شما چرا سکوت کرده اید؟ سکوت شما یعنی تثبیت حرف مفت آمانو!

وی ادامه داد: شاید سند آمانو ادعای پوچ مرد بیماری است که در تشخیص حرف درست و غلط دچار اختلال شده است.

بیرانوند گفت: در پیش نویس قطعنامه با تائید گزارش آمانو و زدن مهر تائید بر اراجیف او اعلام می شود که پرونده PMD با شرایط ذیل بسته می شود.

وی گفت: آقای روحانی نگران نباشید، غربی ها معامله سراسر سود خود را با شما برهم نخواهند زد. تا مباحث گفته شده تثبیت نشده، اعلام موضع کنید.

بیرانوند افزود: در قطعنامه با صحه گذاشتن بر گزارش آمانو، انحراف قبل از ۲۰۰۳ تائید شده است و می گویند چون از ۲۰۰۳ به بعد انحرافی نبوده، با شرایط ذیل پرونده بسته می شود، عملاً شرایط معنی باز بودن پرونده را می دهد. آنجا که می گوید دسترسی کامل و آنلاین بر مراکز، نظارت و دسترسی به اماکن نظامی و نظارت کامل بر اقلام با مصارف دوگانه، کجای این شروط مفهوم بسته شدن پرونده را می دهد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای روحانی چرا در برابر حصارهای محکم ایجاد شده در پیش نویس قطعنامه سکوت کرده اید؟ چرا می پذیرید که تمام نظارت ها و اقدامات نظارتی مختص ایران باشد و چرا می پذیرید عرف آژانس نباشد؟

کد N1065505

وبگردی