آفتاب
در پایان جلسه علنی امروز قرائت شد؛

تذکر کتبی ۲۵نماینده به روحانی درباره فریب کاری آمریکائی ها

تذکر کتبی ۲۵نماینده به روحانی درباره فریب کاری آمریکائی ها

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به رئیس جمهور نسبت به فریب کاری آمریکائی ها در شورای حکام برای بازگذاشتن پرونده PMD به روشهای دیگر هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و مسئولان اجرایی کشور قرائت شد.

بر این اساس ۲۵ نفر از نمایندگان در تذکر کتبی به رئیس جمهور، ضمن هشدار نسبت به مفاد پیش نویس قطعنامه ۱+۵ برای بسته شدن پرونده PMD، خواستار اقدام جدی رئیس جمهور برای حفظ منافع ملی شدند.

در تذکر این نمایندگان خطاب به رئیس جمهور آمده است: مفاد پیش نویس قطعنامه پیشنهادی ۱+۵ به شورای حکام آژانس انرژی اتمی در رابطه با مسدود کردن پرونده PMD، یک فریب آمریکائی است که به مثابه بستن پرونده به یک روش و گشودن آن به روش دیگر است و نظام اسلامی را در شرایطی به مراتب بدتر از قبل قرار می دهد و اقدام رئیس جمهور محترم را در جهت حفظ منافع ملی می طلبد.

اسامی امضاء کنندگان این تذکر به این شرح است؛ ابراهیم کارخانه ای، سید مهدی هاشمی، جواد کریمی قدوسی، سید ناصر موسوی لارگانی، رضا صابری، نصرالله پژمان فر، حبیب الله آغاجری، قاسم جعفری، فرج الله عارفی، عبدالوحید فیاضی، محمد سلیمانی، بیژن نوباوه، محمد مهدی زاهدی، مجتبی رحماندوست، الیاس نادران، موسی الرضا ثروتی، سید حسین نقوی حسینی، محمد حسن آصفری، اسماعیل کوثری، سید حسین ذوالانوار، مهرداد بذرپاش، علیرضا زاکانی، احمد سالک کاشانی، حسین آذین و سید محمود نبویان.

همچنین ۱۴ نفر از نمایندگان نیز در تذکر کتبی مشترک به رئیس جمهور، خواستار توضیح علت انفعال وزارتخانه های امور خارجه و ارشاد در قبال انتقال محل برگزاری اجلاس وزرای کشورهای اسلامی ۲۰۱۷ از مشهد مقدس به شهر کوچکی در سودان با وجود تصویب آن در سازمان آیسسکو شدند.

اسامی امضاء کنندگان این تذکر عبارتند از؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمد دهقان، جواد کریمی قدوسی، ابوالقاسم خسروی سهل آبادی، محمدرضا محسنی ثانی، غلامرضا اسدالهی، حسین سبحانی نیا، غلامرضا مصباحی مقدم، سید محمد باقر عبادی، نصرالله پژمان فر، محمد حسین حسین زاده بحرینی، محمد رجائی، علی مروی و محمود نگهبان سلامی.

همچنین سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در تذکر کتبی به وزیر ورزش و جوانان خواستار توضیح علت بی ثباتی در ادارات ورزش و جوانان و اقدامات بی ضابطه در این ادارات شد.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد نیز در تذکر کتبی به رئیس جمهور، توضیح درباره علت عدم افزایش حقوق بازنشستگان را خواستار شد.

ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان نیز در تذکر کتبی به وزیر علوم، خواستار رسیدگی به پذیرش بی رویه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با وجود امکانات اندک آموزشی شد؛ این نماینده همچنین در تذکر کتبی مشترک به وزرای نفت و نیرو، بر لزوم بررسی و اعلام نتیجه درباره مبالغ اضافی دریافتی در قبض های گاز و برق، تاکید کرد.

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم هشترود نیز در تذکر کتبی به وزیر جهاد کشاورزی خواستار توضیح درباره علت واردات برنج آلوده به سرب از هندوستان شد.

محمد رضا پورابراهیمی و محمد مهدی زاهدی نمایندگان کرمان و راور نیز در تذکر مشترک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار جلوگیری فوری از ادامه توزیع سریال شهرزاد در شبکه نمایش خانگی به دلیل توهین به مردم استان کرمان شدند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت نیز در تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توضیح درباره علت عدم ارائه وام ازدواج در بانکها شد.

همچنین جمعی از نمایندگان در تذکر کتبی مشترک به رئیس جمهور، خواستار جلوگیری از اقدامات و اظهارات تضعیف کنندگان نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات شدند؛ اسامی این نمایندگان عبارتند از: عباس مقتدایی، سید ناصر موسوی لارگانی، احمد سالک، اسماعیل کوثری، سید محمود نبویان، ابوالقاسم خسروی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، حمیدرضا فولادگر، سید حسین نقوی حسینی، سید علی طاهری و بهرام بیرانوند.

کد N1065489

وبگردی