آفتاب
رییس هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان:

مجریان و ناظران اخلاق حسنه‎ای در جریان انتخابات داشته باشند

مجریان و ناظران اخلاق حسنه‎ای در جریان انتخابات داشته باشند

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان گفت: به مجریان انتخابات، آموزش‎های لازم داده شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان گفت: به مجریان انتخابات، آموزش‎های لازم داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، تیمور سپهوند در جلسه شورای اداری استان لرستان، بیان کرد: در انتخابات هفتم اسفند تبادل نظرهایی صورت می‎گیرد که باید با برنامه‎ریزی آنها را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه وزیر کشور دستور شروع انتخابات را دادند، بیان کرد: فرآیند انتخابات از 21 آذر ماه شروع شده و تدابیر تازه‎ای به فرمانداران ابلاغ شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهم‎ترین نکات مورد تاکید شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در کلیپی که امسال تهیه شده است با تدابیر روشنفکرانه مجریان و ناظرین را به گونه‎ای راهنمایی کرده‎اند که فضای انتخابات را آرام نگه دارند و از حاشیه دور باشند و از طرفی فعالان سیاسی و کاندیداها مسائل شبهه‎برانگیز مطرح نکنند تا اذهان مردم مشوش نشوند.

سپهوند یادآور شد: باید بر پایه رهنمودهای مقام معظم رهبری در انتخابات حرکت کنیم و با همدلی و همزبانی بین دولت و ملت انتخاباتی باشکوه برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از اقداماتی که فضای انتخابات را خراب می‎کند پرهیز کنیم؛ چرا که ناهماهنگی‎ها انتخابات را تضعیف می‎کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات لرستان با اشاره به ابلاغیه جدید شورای نگهبان در خصوص تشکیل هیات اجرایی انتخابات و انتخاب معتمدین توسط فرمانداران افزود: 30 نفر معتمد باید از تمام اقشار جامعه باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ارزیابی شورای نگهبان این است که فضای لرستان برای برگزاری انتخابات خوب است، خاطرنشان کرد: باید فضای سالم را 7 اسفند ماه در استان فراهم کنیم.

سپهوند با اشاره به اینکه نباید فضای استان در انتخابات دو شق شود، تصریح کرد: انتخابات را به چپ و راست تبدیل نکنیم، بلکه از هر دو جناح در ایام انتخابات استفاده شود.

وی گفت: 90 درصد اعضای معتمدین معرفی شدند و دو شهرستان دیگر در حال معرفی معتمدین هستند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات لرستان با تاکید بر اینکه رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات بسیار مهم است، اضافه کرد: هم مجریان و هم ناظرین باید اخلاق حسنه‎ای در جریان انتخابات داشته باشند و در صورتی که شخصی به این اخلاق پاینبد نباشد با وی برخورد خواهیم داشت.

سپهوند با اشاره به اینکه از انتخابات سال‎های گذشته آسیب‎شناسی صورت گرفته است، تصریح کرد: نبود آموزش برای مجریان یک آسیب است. برخی مجریان حتی در تنظیم فرم تجمیع آراء نیز مشکل دارند و لازم است از قبل آموزش‎های لازم به آنها داده شود.

انتهای پیام

کد N1065462

وبگردی