آفتاب
برای اولین بار در تاریخ الجزایر؛

نخستین حضور علنی رئیس سازمان اطلاعات الجزایر

نخستین حضور علنی رئیس سازمان اطلاعات الجزایر

رئیس جدید سازمان اطلاعات الجزایر برای اولین بار در جمعی با حضور رسانه‌ها شرکت کرد و به عکاسان اجازه داد از وی عکس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، بشیر طرطاق، مدیر جدید دستگاه اطلاعات الجزایر در همایش فرماندهان پلیس قاره آفریقا که روز یکشنبه در پایتخت این کشور افتتاح شد، برای اولین بار در مقابل لنز دوربین‌ها حضور یافت.

وی در سپتامبر گذشته به عنوان مدیر جدید دستگاه اطلاعات الجزایر انتخاب شد.

این اولین بار در تاریخ الجزایر است که رئیس سازمان اطلاعات به شکل علنی در مقابل دوربین‌ها حاضر می‌شود. محمد مدین، رئیس سابق سازمان اطلاعات الجزایر که از 25 سال قبل در این سمت بود از حضور در برابر رسانه‌ها خودداری می‌کرد و همواره تصویر وی به صورت شطرنجی و نامعلوم بود. وی در سپتامبر گذشته بازنشسته شد.

برخی تحلیلگران معتقدند حضور علنی رئیس سازمان اطلاعات الجزایر با لباس غیرنظامی در چارچوب رویکردها جدید ریاست جمهوری این کشور برای غیرنظامی کردن دولت و سوق دادن کشور از نظام پلیسی به نظام مدنی و وضعیتی آرام تر است.

به عقیده تحلیلگران این حضور علنی بی سابقه در تاریخ الجزایر به عنوان حجتی برای کسانی است که در قدرت عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر در اداره حکومت است.

انتهای پیام

کد N1065430

وبگردی