آفتاب

تصمیم نخست وزیر مجارستان برای ماندن در قدرت

تصمیم نخست وزیر مجارستان برای ماندن در قدرت

نخست وزیر مجارستان با ابراز تمایل برای باقی ماندن در قدرت اعلام کرد آماده است که رهبری حزبش را در انتخابات ملی 2018 بر عهده گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان در سال 2010 برای اولین بار به قدرت رسید و در سال 2014 دوباره انتخاب شد و اکنون به نظر می‌رسد که سیاستهای ضد مهاجرتش باعث ارتقای جایگاه وی در میان مردم شده است.

اگرچه وی توانست اقتصاد مجارستان را مستحکم کند اما همواره از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به نقض آزادی رسانه و اصلاحاتش در سیستم قضایی، مرکزیت قدرت و سرکوب گروه‌های جامعه مدنی متهم می‌شود.

وی درباره سرازیر شدن پناهجویان به سمت اروپا گفت: ما از مرزها و مردممان در برابر مجرمان، تروریستها و مهاجران غیرقانونی محافظت می‌کنیم.

وی در میان اعضای حزبش با اعلام تمایلش برای حضور در انتخابات سال 2018 اعلام کرد: اگر اعتمادی وجود داشته باشد من آماده هستم که کمپین انتخاباتی حزب را رهبری کنم و اگر در این راه پیروز شویم، کار خود را در راس دولت ادامه می‌دهم.

این اظهارات با استقبال اعضای حزب مواجه شد و برخی نیز شعار "ویکتور، ویکتور" سردادند.

هم چنین اوربان با انتقادات بسیاری از سوی اتحادیه اروپا به دلیل مواضعش علیه پناهجویان مواجه شده است.

با این حال بر اساس نظرسنجی‌های اخیر توسط رسانه‌ها، حزب فیدس توانسته است 51 درصد از آرای شرکت کنندگان در نظرسنجی‌ها را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که هنوز حزب چپ‌گرای اپوزیسیون در این کشور از قدرت بالایی برخوردار نبوده و آرای آن شکننده است.

انتهای پیام

کد N1065396

وبگردی