آفتاب
منابع لبنانی اعلام کردند؛

فرنجیه به دیدار بشار اسد می‌رود

فرنجیه به دیدار بشار اسد می‌رود

منابع لبنانی از سفر قریب‌الوقوع نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان به دمشق و دیدار وی با رئیس جمهوری سوریه خبر دادند.

منابع لبنانی از سفر قریب‌الوقوع نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان به دمشق و دیدار وی با رئیس جمهوری سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، منابع آگاه با اعلام این خبر تاکید کردند که روی دیدار سلیمان فرنجیه، نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای تقویت وحدت جبهه "هشت مارس" حساب می‌شود چراکه بشار اسد به این مساله اهمیت می‌دهد.

منابع عنوان داشتند که رئیس جمهوری سوریه اخیرا چندین پیام فرستاده است که این پیام‌ها بر حمایت سوریه از میشل عون، رهبر جریان آزاد لبنان و نامزد تصدی پست ریاست جمهوری لبنان تاکید می‌کند.

تلاش‌های سعد حریری، رهبر جریان "المستقبل" و نخست وزیر پیشین لبنان برای حمایت از نامزدی سلیمان فرنجیه نیز به صورت بسیار کند پیش می‌رود و علت آن اعتراض "میشل عون" و "سمیر جعجع"، رهبر حزب "نیروهای لبنانی" و پایبندی "حزب‌الله" به کاندیداتوری میشل عون است.

دیدار اخیر فرنجیه با سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز مساله را پیچیده تر کرد، چرا که از فضای حاکم بر این نشست این مساله به بیرون درز کرد که تا زمانی که میشل عون به کاندیداتوری پایبند باشد، حزب‌الله در کنار وی می‌ایستند.

منابع آگاه در "14 مارس" نیز در مصاحبه با الاخبار اعلام کرده‌اند که سعد حریری به شخصیت‌هایی در 14 مارس اعلام کرده است که کاندیداتوری فرنجیه را پس نخواهد گرفت و به این طرح خود ادامه خواهد داد.

منابع اذعان کردند: "حل و فصل مساله انتخاب فرنجیه همچنان نیازمند وقت است و باید یک ماه یا دو یا سه ماه منتظر ماند. این تلاش در نهایت با رضایت میشل عون نیز موفق خواهد شد".

انتهای پیام

کد N1065363

وبگردی