آفتاب
معاون حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه بستر تقویت فرهنگ دینی هستند

حوزه‌های علمیه بستر تقویت فرهنگ دینی هستند

معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حوزه‌های علمیه را بستر تقویت فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: لازمه معرفی اسلام ناب به جهانیان این است که طلاب به زبان‌های بین‌المللی تسلط داشته باشند.

معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حوزه‌های علمیه را بستر تقویت فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: لازمه معرفی اسلام ناب به جهانیان این است که طلاب به زبان‌های بین‌المللی تسلط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری در همایش «طلیعه حضور» در خرم‌آباد، با بیان این‌که «علم حیات واقعی و حیات قلب انسان است و عقل وسیله‌ای برای فهم عمل است» بیان کرد: علم بدون عمل راه به گمراهی و ضلالت برده و وبال گردن انسان می‌شود.

وی با بیان این‌که «حوزه‌های علمیه بستر تقویت فرهنگ دینی در جامعه هستند و طلاب جوان باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه جهت کسب علم و دانش بهره گیرند» افزود: طلاب جوان باید با تامل و تفکر در دین، در جهت کسب علم و دانش و مجهز کردن خود به سلاح بصیرت بهره گیرند.

اسکندری جهل را ریشه همه مفاسد دانست و اضافه کرد: روحانیون جوان باید به علم روز مجهز باشند و در سایه علم باید دین را به دنیا معرفی کنند.

وی با تأکید بر این‌که «روحانیون باید تلاش کنند اسلام ناب را به جهانیان معرفی کنند» تصریح کرد: لازمه این امر مهم تسلط طلاب به زبان‌های بین‌المللی است.

اسکندری با اشاره به این‌که «امروز دشمنان می‌خواهند چهره‌ای غیرواقعی از اسلام را به نمایش بگذارند» افزود: باید با دانش و آگاهی و هوشیاری تلاش شود چهره واقعی اسلام ناب به مردم جهان شناسانده شود.

وی تأکید کرد: در این راستا طلبه نباید فقط به دروس حوزوی اکتفا کند بلکه برای تبلیغ و معرفی اسلام باید مجهز به علم روز دنیا و مسلط به زبان‌های بین‌المللی باشد.

اسکندری اظهار کرد: طلاب باید با همت و پشتکار در جهت تقویت فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با توطئه‌های دشمنان گام بردارند.

وی با اشاره به این‌که «روحانیون باید تفقه در دین داشته باشند» ادامه داد: تفقه همان شناخت دقیق، عمیق و جامع امور دینی است.

معاون فرهنگی، تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به این‌که «دین مجموعه‌ای از اعتقادات، باورها و احکام شریعت است» گفت: با تفقه در دین می‌توانیم باورهای دینی، اعتقادات، اخلاق، احکام و وظایف شرعی را بهتر بشناسیم.

اسکندری بیان کرد: جهت موفقیت در تفقه باید تقوای الهی داشته باشیم و با کسب علم و دانش روحیه معنویت را نیز در خود تقویت کنیم.

وی با تاکید به این‌که «علم گوهر وجودی انسان است» افزود: اگر کسی می‌خواهد گوهر وجودی خود را پیدا کند باید در مسیر علم قدم بردارد، برای کسب علم باید جهاد علمی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به این‌که «علم چراغ عقل انسان است» ادامه داد: باید توجه شود که عقل بشریت در سایه علم و دانش رشد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نیز در این همایش، گفت: بانوان مبلّغ در نهادینه سازی فرهنگ دینی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، افزود: متأسفانه امروز دشمنان در قالب هجمه‌های فرهنگی اعتقادات جوانان را مورد هجوم قرار داده‌اند.

مهدوی اظهار کرد: دشمنان در قالب هزاران شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی تلاش می‌کنند اعتقادات دینی را از نسل جوان بگیرد.

وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در مقابله با هجمه‌های دشمنان، تاکید کرد: در این راستا باید خانواده‌ها نسبت به دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند تا بتوانند جوانان و نوجوانان را درست هدایت کنند.

مهدوی با بیان این‌که «بانوان طلبه نیز باید با نفوذ در امور تربیتی جامعه در جهت بصیرت‌افزایی گام بردارند» اظهار کرد: بانوان طلبه باید با نفوذ در مسائل تربیتی بتوانند به حضور مؤثر زنان در عرصه فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

وی با اشاره به این‌که «برخی بانوان طلبه خانه‌نشین می‌شوند» گفت: خواهران طلبه باید در عرصه‌های مختلف اجتماع و امور تربیتی ورود یابند.

مهدوی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شبهه و بدعت، افزود: بانوان طلبه باید بتوانند با پاسخ‌گویی مناسب به شبهات در جهت توانمند‌سازی فرهنگی بانوان تلاش کنند.

وی بیان کرد: طلاب باید در سایه تحصیل، علم‌آموزی، تبلیغ و تهذیب بتوانند از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی دفاع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: تمدن‌سازی و جامعه‌سازی از دیگر رسالت‌های طلاب است که باید مورد توجه طلاب خواهر جامعه نیز قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1065319

وبگردی