آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

خبر خوش برای زیان دیدگان بیمه توسعه

خبر خوش برای زیان دیدگان بیمه توسعه

مدیرعامل بیمه ایران آخرین وضعیت پرونده خسارت دیدگان بیمه توسعه را اعلام کرد و گفت: تا پایان سال تحول اساسی در خصوص این پرونده رخ می دهد.

سید عباس حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت پرونده بیمه توسعه و پرداخت خسارت به زیان دیدگان گفت: بعد از به وجود آمدن مشکلاتی برای بیمه توسعه، بیمه مرکزی 200 میلیارد تومان از محل منابع اتکایی خود در اختیار بیمه ایران قرار داد و بیمه ایران توانست تا حدودی به زیان دیدگان کمک کند.

وی با بیان اینکه به دلایل پیچدگی های مختلف کار خاصی در این زمینه انجام نشد، افزود: این در حالی است که در چند ماه اخیر توانستیم با هماهنگی کامل با بازپرس پرونده و قوه قضایه و همچنین همکاری مدیران و سهامداران بیمه توسعه، مسیر خود را پیدا کنیم به طوری که در حال حاضر اعداد قابل توجهی از املاک بیمه توسعه به نام بیمه ایران زده شده است و مابقی اموال در حال شناسایی است.

حسینی اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر شناسایی اموال بیمه توسعه زیر نظر بازپرس و توسط هیات کارشناسی، قیمت‌گذاری شده و سند به نام بیمه ایران انتقال داده می شود که این بخش انجام شده و در بخش بعدی که تامین منابع توسط بیمه ایران است خسارت زیان دیدگان پرداخت می شود.

به گفته مدیرعامل بیمه ایران، با روندی که در خصوص پرونده بیمه توسعه اتفاق افتاده است قطعا تا پایان سال تحولات اساسی در خصوص تعیین تکلیف پرونده این شرکت و کمک به خسارت دیدگان و آزاد سازی زندانیان و پرداخت خسارت به خانواده ها را شاهد خواهیم بود.

حسینی با بیان اینکه 240 میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان پرداخت شده و 30 میلیار تومان دیگر در حال نهایی شدن است، اظهار کرد: مبالغ پرداختی به خسارت دیدگان متغیر است، اما برآورد اولیه پرداخت خسارتی معادل 800 تا 1000 میلیارد تومان است که با نظر بیمه مرکزی و بازپرس انجام می شود.

انتهای پیام

کد N1065294

وبگردی