آفتاب

محسنی‌اژه‌ای: برخی نقدها به قوه قضاییه جواب دارد

محسنی‌اژه‌ای: برخی نقدها به قوه قضاییه جواب دارد

... سخنگوی دستگاه قضایی گفت: ما نمی‌گوییم هر اقدامی که قوه قضاییه انجام می‌دهد نقدی بر آن وارد نیست، اما برخی از نقدها به قوه قضاییه کاملا جواب دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای در ادامه هشتاد و نهمین نشست خبری خود درباره جزئیات پرونده نگین غرب که سئوال یکی از خبرنگاران بود گفت: در بخشی از موضوع زمانی حکم صادر شد اما مهم این است مردم به پول و وعده ای که به آن‌ها داده شده است برسند.

وی ادامه داد: در دادگاه بدوی حکم صادر شد که از آن موقع آنها در زندان هستند، اما آیا اینها برای مردم پول می‌شد؟ تا کنون تعداد قابل توجهی از شکات صاحب خانه شدند، برخی دیگر پول‌شان را با درصدی بالاتر دریافت کردند و تعدادی دیگر توافق کردند که در آینده صاحب خانه شوند.

محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: آقای فروغی طبق نقل‌هایی که صورت گرفته همکاری بیشتری با دادگاه و شکات دارند و دیگری آقای ریاضی است که طبق نقل‌هایی که انجام شده وی همکاری کمتری با دادگاه و شکات می‌کند؛ بنابراین تلاش دادگاه این است که بتواند رضایت تعداد کثیری از شاکیان را بدست آورد.

سخنگوی دستگا قضایی گفت: بارها در این جلسات گفته شده که قراردادها بدون مطالعه امضاء نکنند. در این گونه پرونده ها قرارداد نوشته‌اند و امضا گرفته‌اند و فرد متن قرارداد را مطالعه نکرده است که دارد چه چیزی را امضا می‌کند و این یکی از گرفتاری‌های بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضایی است.

محسنی اژه ای درباره جزئیات حکم جیسون رضاییان که سئوال یکی از خبرنگاران بود گفت: همانطور که در جلسه قبلی گفتم حکم صادر شده حبس است، اما در بیان جزئیات آن واقف نیستم و اینکه چرا تاکنون حکم مربوطه به وکیل وی ابلاغ نشده را باید از قاضی و دادگاه بپرسم.

خبرنگاری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که امروز صبح در مجلس مسئول کمیسیون رسیدگی به مفاسد اقتصادی انتقاداتی نسبت به قوه قضاییه داشته و گفته است که چرا برخورد قوه قضائیه با متهمین دوگانه یا چندگانه است و اینکه چرا باید به یک متهم اجازه دهند که مسلح و با محافظ به دادگاه بیاید، خواهان ارزیابی سخنگوی دستگاه قضا شد.

محسنی‌اژه‌ای گفت: من نمی‌دانم آن نماینده مجلس چه گفته، اگر فرض کنیم یک فردی در مقامی است که برایش محافظ گذاشته‌اند، قوه قضائیه نمی‌تواند بگوید چرا محافظ دارد و طبیعی است که چون برایش محافظ گذاشته‌اند با محافظ به دادگاه می‌آید و این موضوع اختصاصی به کشور ما یا این دوره و آن دوره ندارد.

وی بیان کرد: ما با پیاده یا سواره بودن متهمین و یا محافظ داشتن آنها کاری نداریم. در دادسرای کارکنان دولت، افرادی می‌آیند که برخی راننده دارند و برخی محافظ و باید به این نکات توجه شود. در خصوص ممنوع‌الخروجی هم گاهی می‌دانید که یک فردی در دسترس است و هر زمانی که با خودش یا کفیلش تماس بگیرید، بلافاصله حاضر می‌شود. البته گاهی هم کسی است که اگر به او اجازه دهید فرار می‌کند و بر نمی‌گردد،

محسنی اژه ای گفت: ما از برخی افراد مطمئن هستیم که اگر به مرخصی بروند باز می‌گردند، ضمن اینکه اتهامات و وثیقه‌ها متفاوت است و گاهی اوقات اگر مثل هم رعایت شود، خلاف عدالت است. من نمی گویم هرچه در دستگاه قضایی صورت می گیرد نقدی به آن وارد نیست. حتماً به کار ما نقد وجود دارد ولی اینگونه نقدهایی که گفته شده جواب دارد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران در مورد برخورد قوه قضاییه با رسانه هایی که در زمان انتخابات توهین هایی را انجام می‌دهند چیست گفت: در مسأله انتخابات گاهی سوء استفاده‌هایی صورت می گیرد که قطعا در صورت مشاهده آن سوء استفاده با آن‌ها برخورد قانونی صورت می گیرد.

انتهای پیام

کد N1065076

وبگردی