آفتاب
مدیرکل اوقاف همدان:

وقف در حل مشکلات و معضلات جامعه نقش بسزایی دارد

وقف در حل مشکلات و معضلات جامعه نقش بسزایی دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اوقاف در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت، اشتغال و خانواده وارد می‌شود و در هر یک از این حوزه‌ها به همت واقفان نقش موثری ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاروند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان این‌که «وقف در حل مشکلات و معضلات جامعه نقش بسزایی دارد» به کارکرد وقف در هر یک از این حوزه‌ها اشاره و اظهار کرد: حل مشکلات درمانی مردم، ساخت بیمارستان، ارائه دارو و درمان برخی از بیماری‌ها، همچنین تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تهیه لوازم‌التحریر آنها از جمله کارکرد وقف در حوزه اجتماعی بوده است.

کاروند در ادامه به ارزیابی وضعیت وقف طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: از آغاز انقلاب تا سال 89، 6 هزار مورد وقف در کل کشور بوده است‌ این در حالیست که طی چهار سال اخیر 9 هزار وقف جدید صورت گرفته و این موضوع ناشی از آن است که طی سال‌های اخیر ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف به نقطه اوج خود رسیده است.

وی به ارتباط رسانه و ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: به علت اعتماد مردم به رسانه‌ها می‌توان گفت هیچ نهادی مانند رسانه نمی‌تواند به ترویج فرهنگ وقف کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: اجرای کامل نیات واقفان از سوی اوقاف استان موجب ارتقاء باور مردم به این نهاد می‌شود و این خود باعث توسعه و ترویج فرهنگ وقف است.

انتهای پیام

کد N1065066

وبگردی