آفتاب
دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب:

افرادی که شجاعت یا تدبر ندارند وارد انتخابات نشوند

افرادی که شجاعت یا تدبر ندارند وارد انتخابات نشوند

دبیرکل مجمع جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: انصافاً کسانی که تدبر یا شجاعت دفاع از منافع مردم را ندارند در انتخابات نامزد نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر مرتضوی کیاسری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه تدبیر و شجاعت دو ویژگی مهم برای نامزدهای انتخابات پیش‌رو است، اظهار کرد: اگر این دو ویژگی همزمان وجود نداشته باشد، افراد دچار افراط یا تفریط شده و از تعادل خارج می‌شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تفکر بدون شجاعت موجب این می‌شود که افراد در لاک خود فرو روند و شجاعت بدون تفکر هم موجب ضرر می‌شود و این افراد برای اصلاح ابرو، چشم را کور می‌کنند.

این فعال سیاسی تأکید کرد: افرادی که از تهدیدها می‌ترسند نباید نامزد انتخابات شوند زیرا برای دنیا و آخرت خود رسوایی به بار می‌آورند. انقلابی بودن برای نامزدی انتخابات مهم است. انقلابی بودن به معنای داشتن تدبر، انصاف و شجاعت است.

این عضو هیأت رئیسه خانه احزاب با اشاره به ویژگی‌های مصرح در قانون برای ثبت‌نام در انتخابات، افزود: این ویژگی‌ها، ‌ویژگی‌های حاکمیتی است. البته ویژگی‌های دیگری هم برای نماینده مردم در مجلس خبرگان و شورای اسلامی لازم است که آنها را مردم انتخاب می‌کنند. این ویژگی به معنای انتظارات مردم است. وفاداری واقعی به ارزش‌های انقلاب، ارزش‌های اسلام، معیارها و خط امام (ره) و رهبری و توجه به منافع ملی و اولویت آن بر منافع شخصی،‌ گروهی،‌ طایفه‌ای و قبیله‌ای از همین ویژگی‌هاست. افرادی که منافع ملی را در اولویت قرار نمی‌دهند، قابل اعتماد نیستند.

مرتضوی کیاسری در ادامه با بیان اینکه مردم باید نامزدهای مطلوب را از طریق سوابق گفتمانی، موضع‌گیری‌های گذشته،‌ سمینارها و میزگردها و سوابق رفتاری آنها بشناسند،‌ افزود: گاهی مردم توانایی شناسایی نمایندگان مطلوب را پیدا نمی‌کنند پس باید به امنا و خبرگان خود رجوع کنند. البته در رجوع به امنا نباید صرفاً به اظهارنظر آنها درباره افراد بسنده کرد بلکه باید از «چرایی» نظر آنها سوال پرسید و آنها برای اظهارنظر خود دلیل و مدرک داشته و مستند اظهارنظر کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در ایام انتخابات شاهد اتهام‌زنی، انگ‌زنی، برچسب و بیان اظهارات شخصی و برداشت‌های فردی هستیم، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اشاره کرده‌اند که رأی مردم امانت است پس سلامت فردی که امانت را به دست او می‌سپاریم هم مهم است. اگر به راحتی و بدون استناد، سلامت فردی را رد کنیم، فرد امینی را مردود کرده‌ایم که این عمل ظلم به مردم و انقلاب است.

انتهای پیام

کد N1064977

وبگردی