آفتاب

شهرام جزایری: اگر با احمدی نژاد هم بندی بودم، چون از عرش به فرش آمده بود، به او احترام می گذاشتم

شهرام جزایری: اگر با احمدی نژاد هم بندی بودم، چون از عرش به فرش آمده بود، به او احترام می گذاشتم

یکی از شایعات داغی که بعد از آغاز دوره حبس مهدی هاشمی عنوان شده بود، توصیه های شهرام جزایری به او بود.

به گزارش خبرآنلاين، برخي رسانه ها حتي تيتر زدند که «باديگاردهاي شهرام جزايري، در اختيار مهدي هاشمي قرار گرفتند».

شايد وکيل مشترک اين دو يعني محمود عليزاده و اينکه هر دو از متهمان اقتصادي بودند، تنها وجوه مشترک جزايري و هاشمي باشد. چه آنکه جزايري مي گويد مهدي هاشمي را قبلا نديده و نمي شناخته.

او در گفت و گوي مشروحي که با خبرآنلاين داشت، در واکنش به اينکه شايع شده مهدي هاشمي در سوئيتي که او بازداشت بود، به سر مي برد، گفت: مهدي هاشمي، همان جايي به سر مي برد که من بودم. اما سوئيتي در کار نيست. محوطه اي است که حدود 20 زنداني در آن هستند که جدا از بندهاي 400 است. بالاخره تامين امنيت برخي زندانيان حساس مهم است تا براي دستگاه قضايي دردسر نشود.

جزايري که مي گويد «اصلا مهدي هاشمي را نديده و نمي شناختم»، ادامه داد:  لازمه حبس کشيدن ، صرف نظر از سلايق سياسي و اقتصادي و اختلافات طبقاتي، تحمل کردن است. کما اينکه در بدو ورودم به زندان يک کارگر افغاني به من فحش داد و سيلي زد، اما من تحملش کردم و بعدها همين آدم مريد من شد. خيلي ها به من در زندان توهين و بدي کردند و وقتي من متقابلا به آنها خوبي کردم، از مدافعان من شدند.

وي افزود: اگر من درزندان کنار مهدي هاشمي، يا آقاي رحيمي و يا حتي احمدي نژاد بودم، حتما با کمال عزت و احترام با آنها رفتار مي کردم. چون صرف نظر از وضعيت فعلي شان، انها در گذشته در "عرشي" از جايگاه سياسي بودند و انصاف اين است که وقتي به "فرش" مي نشينند، عزت و احترامشان با رعايت موازين تحمل جزاي کيفري حفظ شود.

جزاير با بيان اينکه مه آفريد خسروي در طي دوره حبسش در سلول انفرداي بوده، درباره اينکه با او ديداري داشته يا نه؟، اظهار داشت: دو سه بار وي را در بهداري ملاقات کردم. مطالبي هم بينمان رد و بدل شد که چون او مرحوم شده، صلاح نيست آن را مطرح کنم.

مشروح اين گفت و گو را اينجا بخوانيد.

2727

 

 

کد N1064854

وبگردی