آفتاب
«ابراهیم الجعفری»:

حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق تجاوز محسوب می شود

حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق تجاوز محسوب می شود

وزیر امور خارجه عراق امروز در سخنانی اعلام کرد که حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق تجاوز به این کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق امروز پس از پایان نشست رؤسای قوای سه گانه این کشور اظهار داشت: هیئت ترکی که برای مذاکره درباره ورود نظامیان ترکیه به عراق وارد این کشور شد به طور مقدماتی با عقب نشینی نظامیان ترکیه از خاک عراق موافقت کرد اما این هیئت پس از بازگشت به ترکیه و گفتگو با رهبران این کشور با این موضوع مخالفت کرد. طرف عراقی نیز علیرغم اینکه نسبت به [حفظ] روابط با ترکیه اهتمام شدید می ورزد اما خواستار خروج نظامیان ترکیه از عراق است.

وی اعلام کرد: حاکمیت عراق خط قرمز است و ما اجازه نمی دهیم کسی آن را نقض کند، حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق به این طریق، تجاوز محسوب می شود. ما اعتراض خود را به سفیر ترکیه در بغداد ابلاغ کردیم و با وی به طور مفصل صحبت کردیم.

الجعفری در ادامه گفت: همچنین به طور مستقیم و تلفنی به مدت ۴۰ دقیقه با وزیر خارجه ترکیه گفتگو کردیم.

وی افزود: وزیر خارجه ترکیه متعهد شد که آنکارا نیروهای جدید به عراق اعزام نخواهد کرد، ما در پاسخ به وی گفتیم از اعزام نیروهای جدید سخن نمی گوییم بلکه از پایگاه نظامی ترکیه در منطقه «بعشیقه» حرف می زنیم که باید تعطیل شود و نظامیان ترکیه از آن خارج شوند. وزیر خارجه ترکیه نیز متعهد شد که این پیام را به رهبران ترکیه منتقل خواهد کرد.

کد N1064364

وبگردی